Erzsébet
1 °C
4 °C

Az idősek nélkül el fognak bukni a plázák

2018.08.27. 11:56

Bajban lesznek a bevásárlóközpontok, ha nem tudnak alkalmazkodni az elöregedő társadalom igényeihez, és nem tudják megnyerni maguknak az idősebbeket. A más országokban már megjelent idősmarketing azonban Magyarországon még kezdetleges - írta a Világgazdaság a KSH adatai alapján hétfőn.

A lap a Központi Statisztikai Hivatal budapesti bevásárlóközpontokra fókuszáló tanulmányt ismertetve megállapítja, hogy egyelőre éppen a jövőben fontos korosztályok képviselőinek többsége hiányzik a plázákból:

Magyarországon az 55 év felettiek 63 százaléka sohasem vásárol bevásárlóközpontban, de a 14 év felettiek 39 százaléka sem, ami csaknem a kétszerese az EU- ban mért aránynak.

Már 2014-ben a nyugdíjasok adták a magyarországi háztartások 31 százalékát a KSH közlése szerint, az egy főre jutó személyes célú kiadásaik előtte is meghaladták az országos átlagot, fogyasztási szerkezetük pedig markánsan eltért az országos átlagtól.

A legnagyobb az eltérés az egészséggel kapcsolatos kiadásokban, de például lakberendezésre, élelmiszerre, élvezeti szerekre is szignifikánsan többet költenek a fiataloknál, és közösségi élménynek tekintik a vásárlást - írta a Világgazdaság.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?