Robotorangutánnal támad a betiltott reklámot megrendelő boltlánc

2018.11.14. 14:29 Módosítva: 2018.11.14. 14:30

A betiltott orangutanos reklámszpot megrendelője, az angliai Iceland szupermarketlánc új módon próbálja eljuttatni pálmaolajellenes üzenetét az emberekhez: egy életnagyságú, robotorangutánt terveznek kiengedni az utcákra – írja a Guardian.

Az ügy előzménye, hogy a karácsonyi szezonra szánt reklámot, ami a pálmaolaj-termelés miatti erdőirtásra és az orangutánok pusztulására akarta felhívni a figyelmet )már persze amellett, hogy a bolt saját magát reklámozza), nem vetíthetik a tévében az Egyesült Királyságban. Az ok: a reklámokat engedélyező testület úgy döntött, hogy a reklám túlságosan sok politikai üzenetet tartalmaz, ezért nem kerülhet adásba. A döntés ellen 750 ezer aláírás gyűlt össze egy online petíciós oldalon, a kritikusok szerint viszont az üzletlánc szándékosan készített vitatható reklámot, hogy a valószínűsíthető betiltás által jusson nagyobb figyelemhez. 

Erre az ügyre reagál most az Iceland a gépi emberszabásúval, amelyet a cikk szerint hollywoodi technológiák segítségével formálnak realisztikusra. A cél továbbra is ugyanaz, ami a reklámmal lett volna, felhívni a figyelmet a fokozottan veszélyeztetett fajok kipusztulása és a pálmaolaj közötti összefüggésekre.  A tervek szerint az Iceland üzletei közelében fog felbukkanni a mechanikus orangután. Emellett a betiltott kisfilm helyett készültek 10 másodperces klipek, amik mehetnek majd a tévében, de ezekben csak a pálmaolajmentes termékeit kínálgatja az Iceland.