Natália
1 °C
7 °C

Black friday: rekordforgalom lehet az idén

2018.11.23. 11:18

A Black Friday keretében vásárolni tervező magyarok 83 százaléka karácsonyi ajándékokat is tervez vásárolni idén. A teljes lakosság 40 százaléka vásárolt már valaha a black friday-en, akiknek háromnegyede visszatérő vásárló - derül ki a Cofidis Hitel Monitorországos reprezentatív kutatás friss adataiból.

A GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index című kutatássorozat idei negyedik jelentése alapján egyes kereskedők az éves online forgalmuk akár 60 százalékát is realizálhatják az ünnepi időszakban, míg a piaci átlag 35-37 százalék között várható. A forgalom várhatóan 18 százalékkal haladhatja meg a tavalyi utolsó negyedévben elért bevétel értékét.

Az idén fekete péntekezők nagyrészének (69 százalék) van valamilyen elképzelése arról, hogy mit szeretne venni, a black friday-en népszerű termékek köre nagyban hasonlít az ajándékként tervezett termékekére: ezt a listát is a ruhák, játékok, szépségápolási termékek, könyv és élelmiszer kategóriák vezetik. Ugyanakkor az elektronikai cikkek – különösen az okostelefon  – és a háztartási berendezések kategóriái nagyobb figyelmet kapnak a Black Friday kapcsán, mint tervezett karácsonyi ajándékként.

black friday közönsége nagyrészt webshopban tervez vásárolni (64 százalék). A vásárlás itt is elsősorban az aktuális havi jövedelemből történne (60 százalék), és bár kevesebben vesznek részt a black friday akcióban, mint karácsonyi ajándék beszerzésben, de akik igen, azok többet költenek, átlagosan 42 500 Ft-ot.

A korábban már fekete péntekező és idén is visszatérni vágyó vásárlók jellemzően a 30 év alattiak, a magasabb jövedelműek, illetve a gyerekesek közül kerülnek ki. A teljes lakosság 40 százaléka vásárolt már valaha a Black Friday-en, akiknek háromnegyede visszatérő vásárló. Idén közel ugyanennyién (38 százalék) valószínűsítik, hogy élni fognak az akcióval.

Az idén első alkalommal vásárlókéhoz (9 százalék) hasonló arányban vannak azok, akik a korábbi év után idén kihagynák a fekete pénteket (11 százalék), a lakosság fele (51 százalék) pedig sem korábban, sem idén nem kíván részt venni az akcióban.

A GKI Digital mérései szerint az idei november 16. és december 21. közötti 6 hetes ünnepi időszak online kiskereskedelmi forgalma összességében 16-17 százalékkal múlja majd felül a tavalyi szezon eredményeit. Az online kisker forgalma idén biztosan átlépi a 400 milliárd forintot. A Black Friday akciók során több mint 1 millió rendelés érkezhet a webáruházakhoz, melyek összértéke meghaladhatja a 40 milliárd forintot is.

A logisztikai kihívásokra felkészülve a webáruházak 83 százaléka igyekszik akár napi szintű előrejelzést készíteni logisztikai partnere számára a várható csomagforgalomról. A kézbesítések kapcsán a kereskedők döntő többsége (81 százaléka) bizakodó, arra számítanak, hogy az idei szezon komolyabb fennakadások nélkül telik majd.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?