Könyvet, bugyit nem, műszaki cikket viszont visszavesznek a boltok karácsony után
A vizsgált 51 kereskedelmi lánc mindegyike lehetőséget ad a hibátlan termékek visszavételére különböző feltételek mellett - írja az MTI a Consumer Protection Contact fogyasztóvédelmi tanácsadó cég legújabb felmérése alapján. A kutatásból kiderül: a tavalyi 60-ról 71 százalékra emelkedett azoknak az üzleteknek az aránya, amelyek a csere vagy a levásárlás lehetősége mellett pénzvisszatérítést is felajánlanak.
A vizsgált hiper- és szupermarketek, a ruházati, a műszaki, a sport- és a játékboltok mindegyike biztosít cserére lehetőséget,
a könyv- és alsóneműboltok azonban szinte teljes körben elzárkóznak attól, és ugyanígy tesz a drogériák, a bútor és barkácsboltok, illetve a cipőboltok egy része is.
A felmérés adatai szerint az üzletláncok 41 százaléka a cserére vagy levásárlásra 30 napot biztosít a vásárlók számára, de 3 naptól két évig számos egyéb határidő is előfordul a boltok között. A katalógus- és webáruházak vásárlói a törvény szerint 14 napon belül bármilyen indokkal elállhatnak a vásárlástól és visszakérhetik a vételárat.
Az ajándékokat legjobban akkor lehet visszacserélni, ha megvan hozzá a nyugta és a termék "újszerű állapotban" van, lehetőség szerint eredeti csomagolásban. Ha viszont ez nincs meg, akkor az üzlet jóindulatától függően megfelelhet a bankkártyás fizetésről szóló bizonylat (ha csak azt a terméket vették akkor a kártyával), műszaki cikkeknél pedig akár a sorozatszám, gyártási szám vagy jótállási jegy alapján is visszacserélhetik a terméket.