2024-ig új utasterminál épül a ferihegyi reptéren
Az elmúlt öt évben nagyot nőtt az utasforgalom a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, tavaly meghaladta a 15 milliós utasszámot. Ezért a Budapest Airport új terminál építését határozta el a meglévő 2A és 2B mellé, hangzott el kedden, a cég sajtótájékoztatóján.
Az ütemterv szerint idén elkészülnek a terminál tervei, és elkezdik az engedélyeztetést. A beruházás 225 milliárd forintba kerül, amit a Budapest Airport saját finanszírozással tervez.
Az új terminál építészeti terveire mar tavasszal számít a Budapest AirPort. A nevét meg nem tudni, korábban felmerült a Ferihegy 2C vagy a Ferihegy 3 név is.
Az új, az egész repülőtér képét, arculatát meghatározó épület a 2A terminál mellé épül, ami a jövőben más funkciót kap, tranzitzóna lesz. Az új terminálba kerül át az érkező oldal és az indulási oldal egy része.
A társaság ma bejelentett egy rövidebb távú, 6,5 milliárd forintos csomagot is, ami az idei évre tervezett fejlesztéseket tartalmaz.
Ezek közül a legérdekesebb az a tájékoztató rendszer, ami az épületbe belépő utasnak megmutatja, hogy mennyi időt vesz igénybe az ellenőrzés, azaz rögtön lehet látni érkezéskor, hogy van-e elég idő a beszállásig. Emellett több ponton is automatizálják a bejelentkezési folyamatot.
Tavasszal megkezdik a tesztelését egy önkiszolgáló csomagfeladási rendszernek. Ennek lényege, hogy mint más modernebb reptereken, az utasok a beszállókártya mellett a poggyászcímkét is kinyomtathatják, és utána feladhatják a bőröndöket. Így gyorsabb lesz a csomagfeladás, mint a hagyományos módon.
Optimalizálják a biztonsági ellenőrzést is. Most bővítik éppen az utasbiztonsági területet, a 2A és a 2B oldalon is új biztonsági röntgensor épül, hogy még gyorsabban kezelhessék az utasokat. A Budapest Airport az ORFK-val együttműködésben dolgozik a határellenőrzés digitalizálásán is.