Veszteséges a fizetős parkolás üzemeltetése Zuglóban
További Gazdaság cikkek
Ráfizetéses az önkormányzatnak a fizetős parkolás üzemeltetése Zuglóban – írja a 24.hu.
Az önkormányzat két évvel ezelőtt közbeszerzést írt ki a fizetős parkolási rendszer kialakítására és üzemeltetésére 2+2 évre, és a becsült összegnél drágább, 1 milliárd forintnál is magasabb ajánlatot adó konzorciumot bízta meg a munkával.
Ezek után az első, nem teljes évben, 2017-ben csaknem 490 millió forintos mínuszt termelt a fizetős parkolás az önkormányzatnak, tavaly pedig további 250 milliós veszteséget – derül ki azokból az adatokból, amelyeket az egyik önkormányzati képviselő, a Civilzugló Egyesület képviseletében a testületben ülő Várnai László tett közzé.
Várnai "nagykoalíciós együttműködést" vél felfedezni az abszurd konstrukció mögött, mint emlékeztet rá,
a parkolás bevezetésekor még milliárdos nyereséget ígértek, a fejlesztések leendő forrásaként mutatták be a fizető parkolást.
Az első év veszteségét még magyarázhatná az eszközbeszerzés, ekkor kellett ugyanis felszerelni a parkolóautomatákat. Ha ezeket a költségeket levonnánk, 2017-re 260 milliós plusz jönne ki a működési egyenlegben, 2018-ban viszont megugrott az üzemeltető konzorciumnak fizetendő díj, így 2018-ban is bő 200 milliós veszteség jött össze. A konzorcium tagjai egyébként a C-Ware nevű cég, amelynek egyik alapítója Kupper András, a korábbi parkolási botrányok főszereplőjeként elhíresült Centrum Parkoló Kft. fő tulajdonosa volt. A másik cég a francia hátterű Parkeon SAS, a harmadik pedig a SIS Parking Kft., melynek végső tulajdonosa Szellem Zoltán és Várszegi Zsolt. A HVG cikke szerint Szellem a kilencvenes évek közepén a Fidesz gazdasági hátországának egyik aktív szereplője volt.
A 2016-ban alapított SIS Parking gyorsan terjeszkedett a fővárosi parkolóüzemeltetési piacon az elmúlt években: 2017-ben a józsefvárosi parkolás üzemeltetésével bízták meg, aztán a XI. kerületi önkormányzattól kaptak egy megbízást, szintén egy pályázó csapat tagjaként, ezt követte a zuglói üzlet.
A kuriózumnak tűnő veszteséges fizetős parkolás egyébként nem csak Zuglóban jellemző, a 24 korábbi cikke szerint Újbudán is ez a helyzet.