Egy év alatt négy ember használta a hatvani biciklis kalandparkot

2019.02.28. 14:46

Az elmúlt évben összesen négyen vették igénybe a hatvani kerékpáros kalandparkot. A komplexumot 2015-ben adták át, azóta összesen 41 biciklis használta – írja a G7 a városházától kikért dokumentumokra hivatkozva.

A Hatvanban megépített Zagyva-parti kalandpark valószínűleg az ország az egyik legértelemtelenebb uniós beruházása volt. A Zagyva árterében lévő híd felesleges cikcakkokat ír le, a kalandpark le van zárva, mert az átadó után egy profi biciklis megsérült rajta, és kong az ürességtől, a kerékpárutat pedig egy év után feltörte a nád.

Hozzászólna? Írjon nekünk Facebookon!
Egy év alatt négy ember használta a hatvani biciklis kalandparkot

Duna Aszfalt: a bicikliút a fizika miatt esik szét.

23880 · Feb 28, 2019 02:46pm Tovább a kommentekhez
Facebook Comments

A kalandparkot hivatalosan a turizmus fellendítésének céljából hozták létre, ami egyébként sikerült is, hiszen a négy biciklis közül három nem hatvani volt. A „kalandpark” mellett egy bicikliút is épült Hatvan és a szomszédos település, Boldog között. A 1,1 milliárdos projekttel a Mészáros Lőrinchez közeli, Szíjj László által tulajdonolt Duna Aszfalt jutott EU-s pénzekhez. A kalandpark 391 millió forintba került.

A kerékpárúton már az átadást követő évben garanciális javításokat kellett végezni, a garanciális javításokról készült jegyzőkönyvben a Duna Aszfalt képviselője úgy nyilatkozott, hogy „nincs kizárva, hogy a repedések egy bizonyos idő után újra meg fognak jelenni, mert ez fizika”.

A jegyzőkönyvekből az is kiderül, hogy nem a terv szerint készült el a kivitelezés, ugyanis a pályaszerkezetet 4 centiméter aszfalt, 20 cm zúzottkő, egy réteg georács, 10 centiméter zúzottkő és 30 centiméter meszes stabilizációs réteggel kellett volna megépíteni, de az önkormányzati dokumentum szerint a vastagsággal és az anyagminőséggel sem volt minden rendben, a georács pedig a földmunkagép munkája során végig megsérült.

Az önkormányzat egyébként végül elfogadta a kivitelező javaslatát, hogy a kerékpárút egyes részein bitumennel öntsék ki a repedéseket, így csak a szintbeli eltolódást produkáló részeken kell feltárni és újraaszfaltozni a kerékpárutat.