Két napja van bejelenteni, ha megrongálta a házát a vihar

2019.03.12. 15:53 Módosítva: 2019.03.12. 16:02

Mindössze két munkanapjuk van az országon hétfőn végigsöprő szélvihar károsultjainak arra, hogy bejelentsék biztosítójuknál a kárigényüket, figyelmeztetett a CLB Független Biztosítási Alkusz Kft.

Németh Péter, a CLB értékesítési és kommunikációs igazgatója az MTI-hez kedden eljuttatott közleményben elmondta, hogy a biztosítók akár meg is tagadhatják a kifizetést, ha a bejelentés nem érkezik be a kár észlelésétől számított két munkanapon belül. 

Aki ennél többet vár a kárigény jelzésével, az biztosítási szempontból akár gyanús is lehet, ami az ügye elbírálását befolyásolhatja, sőt, később a kártérítést is elbukhatja.

Ez a rövid határidő nemcsak a mostani esetre, hanem minden egyéb kártérítési igényre is igaz. Az a károsult, akinek nem volt biztosítása, a már bekövetkezett kárra nem kaphat térítést.

A kárfelmérőknek öt napjuk van arra, hogy elvégezzék a helyszíni szemlét. A szakember szerint ajánlott addig is fényképen rögzíteni az állapotot, ezt követően viszont fontos a további károk megelőzésének mielőbbi megkezdése. Például, ha víz alá kerül vagy folyamatosan ázik egy helyiség, ahol bútorok és különféle értékek vannak, haladéktalanul el kell kezdeni a kiürítést.

A károsultak a károkról és a sérülésekről készítsenek a fotókat, és a biztosító szakértőjének szemléjéig, és a kárbejelentéstől számított ötödik munkanapig csak a kárenyhítéshez szükséges mértékig változtassanak a helyszínen.

Ha a biztosító a kárbejelentéstől számított öt munkanapon belül nem szemlézi a kárt, a károsult intézkedhet a javításról vagy a megsérült vagyontárgyak helyreállításáról, ezt megelőzően azonban a helyet és a sérült vagyontárgyakat le kell fényképezni. A sérült és kicserélt elemeket és egyéb vagyontárgyakat a biztosítóval történt előzetes egyeztetést követően, további 30 napig változatlan állapotban meg kell őrizni.