Hétfőn teljesen leállt az MKB netbankja, a Telebankár rendszer – írta több olvasó az Indexnek. Az ügyfelek jelzései alapján úgy tűnik, sem a telefonos alkalmazásból, sem böngészőből nem lehet elérni a felületet, így online nem lehet utalni, a terhelt tranzakciók nem érkeznek meg a rendeltetési helyükre, és így tovább.
A technológiai baki miatt mindenki, akinek sürgős elintéznivalója van, személyesen megy a fiókokba, emiatt szintén olvasói jelzések szerint
több helyen tumultus alakult ki, több órás várható várakozási idővel.
Egy beküldött sorszámból kiderül, hogy egyik olvasónk előtt 80-an állnak sorba az MKB Mamutban:
Az egyik levélben érkezett beszámoló szerint az elmúlt hetekben
a mobilalkalmazásuk néha működött, néha nem, de ez a mostani teljes leállás példanélküli.
Ugyanez az olvasó azt is írja, a tavaly nyári informatikai átállás óta nem sikerült a banknak megbízhatóvá tennie a mobilos alkalmazását, bár eddig legalább a kártyás fizetések működtek, hétfőn viszont ez sem megy.
Az olvasói jelzések szerint semmiféle tájékoztatást sem kaptak az ügyfelek a banktól arra vonatkozóan, mi a gond és mire számíthatnak a továbbiakban. Megkérdeztük az MKB-t, mi a probléma a netbankkal, és mikorra várható annak megoldása. Közvetlen választ nem kaptunk, de az MKB az MTI-hez eljuttatott egy közleményt, amely szerint:
Az MKB Bank mobilapplikációjának és online felhasználói felületének felhasználói átmeneti lassulást vagy időszakos szolgáltatáskiesést tapasztalhatnak a bank core rendszerétől független adatforgalom irányító rendszer meghibásodása miatt.
A hiba észlelését követően a bank szakértői - a beszállító bevonásával - azonnal megkezdték az okok feltárását. Az érintett adatok feldolgozása megkezdődött, a normál működés helyreállítása folyamatban van.