Egy távoli félgyűrűvel tehermentesítenék az M0-st
További Gazdaság cikkek
- Lassan elővehetjük a nagypapa biciklijét, ha ennyivel drágul az üzemanyag
- Valaki csaknem 800 millió forintot nyert a Skandináv lottón
- Infláció ide vagy oda, ezeket a készülékeket vettük, mint a cukrot
- Tarolt a SZÉP-kártya, de a kormány már bejelentette a változtatásokat
- Történelmi üzleteket kötöttek, eurómilliárdok mozdultak meg Magyarországon
Megvalósíthatósági tanulmány készül az M1-es autópályából Komáromnál leágazó 13-as és 81-es, továbbá a Székesfehérvártól délre induló 63-as főút kétszer két sávosra alakítására a meglévő nyomvonalakon,
így létrejönne egy településeket elkerülő gyorsforgalmi összeköttetés az M1-es és a szintén előkészítés alatt álló M8-as autópálya között.
Ezt mondta a Magyar Nemzetnek az innovációs és technológiai tárca államtitkára. Mosóczi László közölte, hogy a kormány már döntött a fejlesztésről.
Arról van szó tehát, hogy egy félgyűrűt építene a kormány, ezzel pedig tehermentesíteni lehetne az M0 forgalmát, ott ugyanis boldog-boldogtalan áthalad.
Ha megépülne egy ilyen félgyűrű, akkor az országon áthaladó, nyugatról érkező, de dél felé tartóknak nem kellene Budapestig elmenniük.
A Magyar Nemzet megjegyzi, hogy Magyarországot több nemzetközi közlekedési folyosó érinti, a legnagyobb átmenő forgalom Németország és a Balkán, valamint Törökország között zajlik. Ez azt jelenti, hogy Hegyeshalom és Nagylak között haladnak a teherautók a legnagyobb számban, jelenleg az M1-esen, az M0-s nyugati és déli szektorában, valamint az M5-ösön. Az útdíjszedő NÚSZ adataiból tudjuk, hogy az úthálózaton díjat fizető teherautók több mint fele tranzitszállítást végez: tavaly az e-útdíjrendszerben a 3,5 tonna feletti tehergépjárművek úthasználatából bruttó 234 milliárd forint bevétel folyt be, ennek 52 százalékát külföldiek fizették.
A tranzitforgalomnak azonban nem célja a magyar főváros megközelítése, egy északnyugati–délkeleti átlós útvonal jobban szolgálná a céljukat, miközben a budapesti és agglomerációs utak lélegzethez jutnának
– magyarázta Mosóczi László.
A tranzitforgalom elvezetésére megfelelne egy olyan gyorsforgalmi átkötés, amely
az M1-en haladó kamionokat Komárom térségéből kiindulva Székesfehérvár mellett továbbhaladva a jelenleg tervezés alatt álló M8-ig vinné.
Az M8-as keleti szakasza az M7-esből válik ki Enyingnél, és az M6-ost érintve Dunaújvárosig, majd a már korábban megépült autópályahídon át Kecskemétig vezet. Ott kapcsolódik az M5-öshöz, illetve a már épülő M44-eshez, amely Békéscsabára, majd Gyulára, illetve a magyar–román határra vezet.
(Borítókép: Tehergépjárművek erős forgalma az M0-ás autóút nyugati szektorában hétköznap délelőtt 2019 április 4-én - fotó: Jászai Csaba / MTI)