A magyar piac nem bír el több fesztivált

A nyári fesztivál szezon közepén járunk, úgyhogy arra gondoltunk, itt az ideje, hogy beleássuk magunkat egy kicsit a fesztiválpiac gazdasági hátterébe. Sajó Dávid kollégámmal, aki idén már jelentett az Indexnek a fesztiválfrontról, arra voltunk kíváncsiak, hogy üzleti szempontból hogyan néz ki egy fesztivál szervezése, milyen cégek uralják a magyar és nemzetközi fesztiválpiacot, hogy megy a nagy előadókért zajló verseny, és mik a legaktuálisabb trendek a fesztiválok szervezésében.

Ezt pedig nem akárki, hanem Kádár Tamás, a Sziget főszervezője magyarázta el nekünk.

A Tamással készült interjúnkból kiderül, hogy

  • ki volt a Sziget történetének eddigi legdrágább előadója;
  • miben menőbbek a magyar fesztiválok a nyugatiaknál;
  • melyik cég uralja a globális fesztiválpiacot;
  • hogy milyen nemzetközi trendbe illeszkedik bele a Balaton Sound VIP része;
  • és hogy miért okozott konfliktust a Szigetnek, hogy ne legyenek PET-palackok a fesztiválon.

Tamás már tavaly is adott interjút az Indexnek, azt itt olvashatjátok, Sajó Dávid podcastját pedig itt hallgathatjátok meg.