A magyar piac nem bír el több fesztivált
A nyári fesztivál szezon közepén járunk, úgyhogy arra gondoltunk, itt az ideje, hogy beleássuk magunkat egy kicsit a fesztiválpiac gazdasági hátterébe. Sajó Dávid kollégámmal, aki idén már jelentett az Indexnek a fesztiválfrontról, arra voltunk kíváncsiak, hogy üzleti szempontból hogyan néz ki egy fesztivál szervezése, milyen cégek uralják a magyar és nemzetközi fesztiválpiacot, hogy megy a nagy előadókért zajló verseny, és mik a legaktuálisabb trendek a fesztiválok szervezésében.

Ezt pedig nem akárki, hanem Kádár Tamás, a Sziget főszervezője magyarázta el nekünk.
A Tamással készült interjúnkból kiderül, hogy
- ki volt a Sziget történetének eddigi legdrágább előadója;
- miben menőbbek a magyar fesztiválok a nyugatiaknál;
- melyik cég uralja a globális fesztiválpiacot;
- hogy milyen nemzetközi trendbe illeszkedik bele a Balaton Sound VIP része;
- és hogy miért okozott konfliktust a Szigetnek, hogy ne legyenek PET-palackok a fesztiválon.
Tamás már tavaly is adott interjút az Indexnek, azt itt olvashatjátok, Sajó Dávid podcastját pedig itt hallgathatjátok meg.
Kockáztattunk, és úgy néz ki, bejött: a Sziget nyereségesebb lehet, mint tavaly
Kádár Tamással, a Sziget főszervezőjével beszélgettünk arról, hogy mennyire változtatták meg a fesztivál sorsát az amerikai befektetők, és hogy tényleg tele lesz-e világsztárokkal ezentúl a Sziget.