Elnyelte az OTP-s automata a kártyáját? A bank szerint lehet, hogy ön hibázott
Bankautomaták ürítésével foglalkozó olvasónk írt, hogy amióta új, érintőképernyős automatákat állítottak üzembe az OTP Banknál, azóta megszaporodott az elnyelt kártyák száma.
Amióta ki lettek téve az érintős gépek, iszonyat mennyiségű kártyát kell bevinnünk a
központba. [...] Töltésenként 5-6 kártya mindig van.
– írta.
Állítása szerint a probléma minden új OTP-s ATM-et érint. Megkérdeztük a bankot, hogy valóban növekedett-e az elnyelt kártyák száma, bár erre a kérdésre konkrétan nem válaszoltak, elmondták, hogy az új automatákat a kártya odaérintésével is lehet használni, és ez csökkenti a bevonások számát.
Az OTP Bank annak érdekében, hogy a készpénzfelvétel során az ATM kártyaleolvasója még védettebb legyen a kártyalopásokkal, kártyamásolásokkal szemben, érintéses funkcióval is ellátott, új típusú terminálokat helyezett forgalomba. Ebben az esetben a tranzakcióhoz elegendő a piktogrammal jelzett felülethez érinteni az erre alkalmas kártyát, majd a hagyományos módon megadni a PIN kódot. A biztonsági szempontokon túl ez a funkció a kártyabevonások bekövetkezését is csökkenti.
Azt elismerik, hogy előfordulhatnak műszaki hibák, azonban szerintük az ügyfelek téves terminálhasználata, figyelmetlensége is gondot okozhat:
Mind a már eddig is működő, mind az újonnan bevezetett technológia alkalmazása során előfordulhatnak műszaki problémák, átmeneti üzemzavarok, amelyet a hitelintézet a lehető legrövidebb időn belül elhárít. Ugyanakkor az új típusú ATM-ek működését az ügyfeleknek is meg kell szokni, az esetek egy részében az ezzel kapcsolatos téves terminálhasználat, vagy figyelmetlenség is idézhet elő vitás eseteket.
Olvasónk arról is írt, hogy az automaták sokszor lefagynak, azonban ez nem mindig egyértelmű, ugyanis sokszor csak egy "Kérem várjon!" üzenet jelenik meg, és nem egyértelmű, hogy az automata üzemképtelen. Erre a problémára a bank a következő választ adta:
Az ATM mindenkori állapotáról annak kijelzőjén megjelenő üzenetek tájékoztatják az ügyfeleket, így arról is, hogy üzemképes-e a készülék vagy sem. Amennyiben a terminál nincs áramellátás alatt, akkor a képernyő funkciógombjai sem működnek.