A Fővárosi Kormányhivatal az elmúlt két hónapban hétszer folytatott fogyasztóvédelmi vizsgálatot a Wizz Air légitársasággal szemben, írja közleményében a Miniszterelnökség közszolgálatért felelős államtitkára, Tuzson Bence.
Ötször állapítottak meg szabálysértést:
- A május 25-i Frankfurt - Budapest,
- a június 6-i London - Budapest,
- a június 19-i Brüsszel - Budapest,
- a június 25-i London Gatwick - Budapest,
- a június 30-i Marosvásárhely - Budapest járattal kapcsolatban.
Ismétlődő jogsértés esetén a lehető legszigorúbb büntetésre számíthatnak a fogyasztókat megkárosító társaságok, éppen ezért, a kormányhivatal első fokon összesen 300 millió forint bírságot szabott ki a Wizz Air ellen, amelyről a mai napon tájékoztatta a légitársaságot, olvasható a közleményben.
A büntetésről szóló határozat nyilvánosságra kerülése után néhány órával a Wizz Air reagált a hírre.
A Wizz Air továbbra is arra törekszik, hogy utasait teljesen átláthatóan és folyamatosan tájékoztassa. Az elmúlt három hónapban a Wizz Air több mint 60 000 repülőjáratot üzemeltetett sikeresen, melyek közül a nyári főszezonban kevesebb, mint 1% szenvedett el jelentősebb késést bármilyen okból, vagy kellett törölni a járatot. A Wizz Air őszintén elnézést kér az érintett utasoktól és mindent megtesz, hogy csökkentse a működést érintő zavarokat. Mivel ezek a határozatok nem jogerősek és jelenleg is tanulmányozzuk azokat, további nyilatkozatokat a határozatokkal kapcsolatban nem kívánunk tenni.
– írja a légitársaság közleményében.