Pórul járhat, ha nem készül fel a banki azonosítás változásaira
Készülnek a bankok a szeptember 14-e után életbelépő szigorúbb ügyfél-azonosítási szabályokra, de az ügyfeleknek is van teendőjük, ha a határidő után is szeretnének online vásárolni.
A kártyabirtokosoknak aktiválniuk kell az erős ügyfél-hitelesítést lehetővé tévő biztonsági szolgáltatást, amely bankonként eltérő: sms-kód, QR-kód vagy egyéb üzenet is lehet.
- OTP: 2019. szeptember 14. után csak akkor lehet online vásárolni EU-n belül bankkártyával, ha a kártyabirtokosok aktiválják az erős ügyfél-hitelesítést lehetővé tévő biztonsági szolgáltatást a SmartBankon, az internetbankon, telefonos ügyfélszolgálaton keresztül vagy személyesen, az OTP Bank fiókjaiban. A határidőt követően az EU-n kívül a korábban megszokott módon lehet majd online fizetni, vagyis a tranzakció során a kártyaadataik megadásán túl nincs szükség az internetes biztonsági kód (erős ügyfél-hitelesítés) használatára.
- Erste: a többszintű azonosításhoz nélkülözhetetlen a mobil, mindenkinek ellenőriznie kellene, jó mobilszámot adott-e meg a bankjának, vagy megadott-e egyáltalán. Eddig az ötezer forint alatti érintéses fizetéseknél nem kellett PIN-kód, szeptember 14. után azonban előfordulhat, hogy kell majd. Öt érintéses fizetés vagy összesen 150 euró (mintegy 48 ezer forint) összegű érintéses fizetés után a több, kisebb értékű fizetés összege összeadódik, és ekkor a banknak meg kell győződnie arról, hogy valóban a tulajdonos használja-e a kártyát, vagyis PIN-kódot kell kérnie. Ha időközben volt nagyobb összegű PIN-kódos vásárlás vagy készpénzfelvétel, akkor az azonosításnak minősül, és a számlálás újraindul.
- Raiffeisen: az internetes vásárláskor erős ügyfél-hitelesítést kérhetnek, amely vagy mobil tokenes aláírás, vagy sms-ben kapott egyszeri aláíró kód lesz. Annak lesz teendője, akinek a mobiltelefonszámát még nem rögzítették a banknál, és a mobilbanki alkalmazást sem használják, ezeket az ügyfeleket azonban megkeresi a pénzintézet.
- K&H: az erős ügyfél-azonosítás életbelépését követően az internetes biztonsági kódon felül egy további elem is megjelenik majd a vásárlás során. Azoknak az ügyfeleknek, akik idáig még nem használták, regisztrálniuk kell az internetes biztonsági kód (3DSecure) szolgáltatásra, valamint meg kell határozniuk egy további jelszót. Azok az ügyfelek, akik már használják az internetes biztonsági kód szolgáltatást és K&H e-bank, mobilbank felhasználók, rendelkeznek az erős ügyfél-azonosításhoz szükséges hitelesítő faktorokkal.