Nem dobja a Wizz Air az utasokat átverő partnerét
Nem szakít a Wizz Air az utasokat lehúzó földi kiszolgáló partnerével, a Malév Ground Handling Zrt.-vel, közölte csütörtökön a légitársaság kommunikációs munkatársa az Indexszel.
Még augusztus elején írtunk arról , hogy Budapesten a Wizz Air weboldalán szereplő díj több mint kétszeresét szedte be a légitársasággal szerződésben álló cég azoktól az utasoktól, akik elfelejtettek online becsekkolni. A Wizz Air hivatalos oldala szerint a feledékeny utasoknak ilyenkor 30 eurót (azaz nagyjából 9900 forintot) kellett fizetniük, a diszkont légitársaság földi kiszolgáló partnere viszont fejenként már 20 000 forintot kért a személyes becsekkolásért.
A Wizz Air akkor azt ígérte, hogy a helyzet megoldása érdekében minden lehetőséget megvizsgálnak, beleértve a szerződés felmondását is. Most azt írták, hogy
- az előző hónapokban valóban számos panaszt kaptak a budapesti repülőtéren dolgozó földi kiszolgáló partnere, az Malév GH kereskedelmi gyakorlatával kapcsolatban. Minden egyes panaszt kivizsgálnak, majd, amennyiben szükséges, megteszik a megfelelő lépéseket,
- a Wizz Air a Malév GH legmagasabb vezetői szintjén jelezte és kérte, hogy a vállalat szüntesse be potenciálisan törvénybe ütköző gyakorlatát,
- a Wizz Air próbavásárlásokat végzett, ami alapján meggyőződött arról, hogy a Malév GH a kérésnek eleget tett, utaspanasz sem érkezett, ezért
a Wizz Air nem bont szerződést földi kiszolgáló partnerével.
Az Indexhez eljutatott levélben azt is hangsúlyozták, hogy a két cég közösen dolgozik majd azért, hogy a Wizz Air utasainak minél magasabb színvonalú szolgáltatásokat nyújtson.
A sorozatos visszaélések miatt egyébként a Malév GH ellen számviteli rend megsértése és más bűncselekmények miatt tettek feljelentést.