Coca-Cola: A szerelem sokszínűségét hirdető kampány miatt bírságolt a kormányhivatal
Hétfő délben írta meg az Index, hogy a fogyasztóvédelem megbüntette a Coca-Colát a meleg párokat bemutató plakátkampány miatt, ami még augusztus elején okozott kisebb közéleti botrányt. A Pest Megyei Kormányhivatalban lakossági bejelentés után indítottak vizsgálatot, és úgy ítélték meg, hogy a reklámokkal a Coca-Cola „károsította a fiatalkorúak erkölcsi fejlődését”.
Változatlanul hiszünk az egyenlőségben
Elértük a Coca-Colát, a cég magyarországi leányvállalatának kommunikációs ügynöksége válaszolt az Index kérdéseire. „A Pest Megyei Kormányhivatal Érdi Járási Hivatala 500 000 forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a szerelem sokszínűségét hirdető kampány miatt” – írta a cég.
A Coca-Cola kampány célja az volt, hogy közvetítse azon értékeket, amelyeket a vállalat régóta magáénak vall: az emberek sokszínűségébe és egyenlőségébe vetett hitet. A Coca-Cola változatlanul hisz abban, hogy mindannyian egyenlőek vagyunk függetlenül a nemzetiségtől, vallástól, nemtől, életkortól, etnikai származástól, beszélt nyelvtől, hobbiktól és véleményektől. Reklámjainkban, posztjainkban, üzeneteinkben kifejezzük az általunk képviselt értékeket. A következő lépések egyeztetése folyamatban van.
Az LMBTQI közösség jogvédelmével foglalkozó Háttér Társaság szerint alkotmányellenes a kormányhivatal büntetése. „A Pest Megyei Kormányhivatal döntése súlyosan diszkriminatív, és sérti a szabad véleménynyilvánítás jogát, számos jogszabályba és az Alaptörvénybe ütközik. Jogsegélyszolgálatunk jogi segítséget ajánlott fel a Coca-Cola cégnek, mivel a hatóság döntése nemcsak a cégre, de az egész magyar LMBTQI közösségre is rendkívül káros” – írta a civil szervezet a Facebook-oldalán.