Miskolcon annyira súlyos a sofőrhiány, hogy 350 órás túlórák is előfordulnak
További Gazdaság cikkek
- Van megoldás, így tehetünk a halálozás csökkentéséért
- Matolcsy Györgyék jelezték: Koránt sincs vége a lakásárak emelkedésének
- Csúcsra járatja a lakosság az előtörlesztést – ennyi pénzük lett a magyaroknak?
- Szárnyra kapott a GreenGo, új reptéri szolgáltatással bővül a repertoár
- Áder János: Magyar kutatók hozhatnak áttörést a GDP felváltásában
A miskolci tömegközlekedés évek óta szenved a sofőrhiánytól, ami mostanra odáig fajult, hogy buszjáratokat kellett megszüntetni, írja a 444.
Válságmenedzser kinevezésével hozná rendbe a miskolci tömegközlekedést Veres Pál, a város októberben megválasztott, ellenzéki polgármestere. Az új polgármesteri biztos feladata az lesz, hogy a lakosság bevonásával oldja meg „a mára kaotikussá vált miskolci tömegközlekedési helyzetet”, írták a polgármesteri hivatal hétvégi közleményében.
A Miskolci Városi Közlekedési Zrt. (MVK) az utóbbi időben kétszer is ritkította a járatokat. Először az október 28–31. közti, szünidei menetrendváltozás rogyasztotta meg a városi közlekedést, november 4-től pedig november 4-től ideiglenesen megszüntetik a pályaudvar és az egyetem közt közlekedő ME járatot, valamint a 90-es és a 22-es buszokat. Két járatról pedig azt írták, hogy „néhány, a menetrendkönyvben meghirdetett időpontban nem fognak közlekedni”.
A helyi szakszervezetek szerint legalább 50 sofőr hiányzik a rendszerből. „Három éve gondok vannak, tartottunk egy demonstrációt, de az akkori városvezetés semmit sem reagált, hiába adtunk át petíciót is
– mondta Berta József, a Miskolci Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezetének elnöke a 444-nek. Szerinte az alacsony fizetés miatt „mindenfelé szivárognak” a dolgozók, sokan gépkocsivezetőnek mennek, autópályaépítéseken dolgoznak. Berta szerint annyira súlyos a sofőrhiány, hogy
300-350 órás túlórák is előfordulnak.
Veres múlt kedden találkozott az MVK vezetőivel, akiket utasított, hogy készítsenek programot a létszámhiány kezelésére, és „akár társszervezetek és/vagy vállalkozók bevonásával” vegyenek fel új embereket, amihez az önkormányzat ad forrást. A polgármesteri hivatal hétvégi közleménye szerint az MVK vezetői pozitív változásokat ígértek, ehhez képest néhány nappal később bejelentették az újabb járatritkítást.
„A polgármester a szakmai szervezetekkel és szövetségekkel is együttműködve keres megoldást a tarthatatlan állapotokra, miután az MVK Zrt. az elmúlt napokban semmilyen eredményre nem jutott a helyzet kezelésében, hiába ajánlott fel és biztosított a Városháza minden segítséget” – írta a hivatal a hétvégén. Veres a válságmenedzser kinevezésével együtt megígérte, hogy a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) miskolci csoportjával együtt próbálják majd megoldani a helyzetet.
Budapesten a BKV-nál a tavalyihoz képest csökkent a létszámhiány, de így is több száz fősre tehető, a MÁV-nál viszont bizonyos vonalakon továbbra is veszélyezteti a szolgáltatást, hogy nincs elég dolgozó.