Háromezermilliárd forintnyi áru cserélt gazdát egy óra alatt a kínai fekete pénteken

2019.11.11. 21:41 Módosítva: 2019.11.11. 21:44

Ismét rekordforgalmat bonyolított az online kereskedelemre szakosodott kínai nagyvállalat, az Alibaba, a "szinglik napján", írja a CNBC. Az idei szinglik napján az Alibaba különféle platformjain értékesített termékek bruttó összértéke

elérte a 38 milliárd dollárt, azaz a 11 746 milliárd forintot,

ez majdnem 26 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A szinglik napja egy, a fekete péntekhez hasonló, huszonnégy órán át tartó leárazási esemény, amikor akciókkal próbálják vásárlásra sarkallni a fogyasztókat.

A virtuális eseményt 11. alkalommal rendezték meg. Celebekkel megtámogatott élő videókkal gondoskodtak arról, hogy a lehető legnagyobb felhajtást sikerüljön keríteni a szinglinap köré. A live streamben, azaz netes élő adásban bejelentkező hírességek fontos részét képzik a kínai e-kereskedelemnek. Idén Kim Kardashian is beszállt a szingli napba, élő adásban jelentette be, hogy elérhető lesz az egyik saját parfümje az Alibaba egyik online boltjában, a Tmallon.

Az Alibabának nehéz körülmények között sikerült rekordot döntenie az idén, ugyanis a lassuló kínai gazdasággal és az egyre erősödő belföldi konkurenciával is meg kellett küzdenie a cégnek. 

Az idei teljes forgalom közel harmada az első órában bonyolódott le, a második órában pedig már meghaladta a tavalyi rekordösszeget is.

Nem okozott gondot az Egyesült Államokkal húzódó kereskedelmi háború sem, jól fogytak az amerikai termékek is, főleg az ékszerek és a divatáru volt népszerű.   Az Alibaba egyébként nemrég nyitotta meg az elektronikus polcait az amerikai kereskedők előtt.