450 tonna csokimikulást toltunk be múlt karácsonykor

2019.12.05. 09:11

A karácsonyi szezon legfajsúlyosabb édességéről, a csokimikulásról következik statisztika, a Nielsen jóvoltából, tavaly november-decemberről.

Eszerint:

  • Az üregeset szerettük, közel 90 százalékuk ilyen, nem töltött. 
  • Márkás legyen, közel 95 százalékuk gyártói márkás.
  • Csak az édes a menő, az étcsokoládé-mikulások, alig öt százalékos piaci részesedéssel bírnak értékben, és a súlyuk csökkent. 
  • Közepes méretű a divatos, pontosabban a 56-110 grammos kiszerelésből ment el a legtöbb. De kilőttek a behemótabb méretűek is, az akár húsz dekás (111-200 grammos) csokimikulásokból másfélszer több fogyott, mint tavalyelőtt.
  • Összesen egyébként 450 tonna csokimikulást vettünk a szezonban a hazai boltokban. Itt is főleg a hipermarketekben. 
  •  Ami értékben 2,2 milliárd forintot jelentett.