Ghosn szerint őt csak bűnbaknak használták a japánok, hogy megszabadulhassanak a Renault-tól
További Gazdaság cikkek
- A kormány az utolsó pillanatban döntött, hatalmas összeget pumpál a lakáspiacba
- Varga Mihály: Magyarország vállalta az euró bevezetését
- Robert Fico nagyon intenzív tárgyalásokra készül a gázszállításról
- Ezekkel a számokkal 130 milliót lehetett nyerni
- Még egy hónapig várják a támogatási kérelmeket a Napenergia Plusz Programban
Szerda délután sajtótájékoztatót tartott Bejrútban Carlos Ghosn, a Nissan ipari méretű sikkasztással vádolt exvezetője, aki kalandos körülmények között, részben a japán vasutat használva szökött el Japánból Libanonba.
A Japan Today azt írja, Ghosn azt állította, összeesküvés áldozata lett, fogvatartási körülményeiről pedig azt állította, hogy azok sértették a legalapvetőbb emberi jogokat. Az ellene felhozott vádakat továbbra is határozottan tagadja és elfogultsággal vádolja a japán igazságszolgáltatási rendszert. A szökött üzletember szerint a japánok jogellenesen akadályozták azt, hogy a feleségével - aki ellen egyébként kedden elfogatóparancsot adtak ki - tartsa a kapcsolatot, az ügyészek pedig vég nélkül keresett ellene újabb és újabb vádakat. Mindezért szerinte nem volt más választása, csak a szökés. "Miért hosszabbították meg a nyomozást ellenem, és miért tartóztattak le újra? Miért akadályozták, hogy nyilatkozhassak, előállhassak a tényekkel?" - tette fel a kérdést.
Ghosn azt is közölte, nem áll szándékában a Japánból való kijutásának pontos körülményeit tisztázni, a sajtótájékoztatóval az a célja, hogy "tisztára mossa a nevét". Szerinte ugyanis mindenekelőtt arról van szó, hogy eleve soha nem szabadott volna letartóztatni őt. De azért megjegyezte, hogy a szökés élete legnehezebben meghozott döntése volt.
A szökött üzletember teóriája szerint egyébként a valós indok, amiért Japánban sikkasztással vádolták meg, az volt, hogy a bizalom hiánya miatt a Nissan meg akart szabadulni az iparági szövetséges Renault-tól, és ehhez ő jó bűnbaknak tűnt – amennyiben ez igaz lenne, úgy Ghosn megvádolása nem érte el a célját, a Renault ugyanis még mindig birtokolja a Nissan részvényeinek 43 százalékát. Ghosn az ezredfordulón került a Nissan élére, miután addigi munkaadója, a Renault bevásárolta magát az éppen a csőd szélén tántorgó japán autógyártóba, és saját emberére bízta a cég megmentését, amit egyébként sikerrel véghez is vitt mielőtt még az ellene felmerülő súlyos vádak miatt megbukott volna.