Ajándék világító tollal és gyurmával buzdították a gyerekeket a gumivitamin megszerzésére

D MTZ20180925009
2020.02.07. 12:45

Jogsértő reklám miatt 21 millió forintra bírságolta a versenyhivatal a Béres Gyógyszergyárat, írja az MTI. A cég jogsértő módon, közvetlenül szólította meg a gyerekeket az Actival Kid Gumivitamin egyes reklámjaiban.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) tájékoztatása szerint a Béres Gyógyszergyár az Actival Kid Gumivitamin étrend-kiegészítő készítményt ajándék világító tollal, valamint intelligens gyurmával kínálta a televíziós és egyéb reklámjaiban, ezzel azok megszerzésére hívta fel a gyermekeket.

A közleményben kiemelték, 

a szabályozás alapján tilos a gyermekkorúak közvetlen felszólítása reklámban a hirdetett áru megvásárlására, illetve a szülők vagy más felnőttek meggyőzésére, hogy a terméket vegyék meg nekik.

A hatóság a kereskedelmi gyakorlat megítélésekor figyelembe vette többek között, hogy a reklámot gyerekcsatornákon is sugározták, a hirdetésekben használt kifejezések közvetlenül szólították meg a gyerekeket, a hirdetések jellege alkalmas volt a gyermekek figyelmének felkeltésére, a termékeket a gyártó játékokkal csomagolta össze.

Ugyanakkor a GVH bírságcsökkentő tényezőként vette figyelembe, hogy a vállalkozás már a hatósági eljárás korai fázisában felhagyott a reklámkampánnyal, valamint a cég úgy döntött, médiatervezésekor korlátozza egyes csatornák igénybevételét, a jövőbeli kommunikációjának kialakításakor figyelembe veszi a hatóság megállapításait.

A vállalkozás ugyan nem ismerte el a jogsértést, de elfogadta a versenyhivatal értékelését, és lemondott a jogorvoslati lehetőségéről, amit szintén bírságcsökkentésként vett figyelembe a hatóság.

(Borítókép: Máthé Zoltán / MTI)