- Gazdaság
- balásy gyula
- propagandakampány
- propaganda
- nkoh
- nemzeti kommunikációs hivatal
- kommunikáció
- keretmegállapodás
Minden eddiginél durvább propagandaköltés várható: 150 milliárdos keretmegállapodást írtak alá
További Gazdaság cikkek
-
Dupla fájdalom a kormánynak: a tavalyi földbe állás után az idei növekedés is kérdéses
- Pogátsa Zoltán az Orbán-évértékelőről: Tüneti kezelés helyett valódi megoldások kellenek
- Megszólalt a kormány az áfa-visszatérítésről, kiderült, mikortól lehet igényelni
- Szijjártó Péter: Száz új gyár épül idén Magyarországon
- A napnál is világosabb, miért sürgeti Orbán Viktor annyira a békét
A korábbiakhoz képest is vastagon fogott a kormány ceruzája, amikor aláírta a legutóbbi kommunikációs keretmegállapodást: az állami megrendeléseket összefogó Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKOH)
50 milliárd forint értékben szerződött, de a szerződés kétszer megújítható, azaz a tényleges keret nettó 150 milliárd forint
– írja a G7. A megállapodást karácsony előtt írták alá, de csak a napokban került fel a közbeszerzési rendszerbe.

Az NKOH-t elméletileg azzal a céllal hozták létre, hogy olcsóbbá váljon az állami szervezetek kommunikációja: első körben évi 40 milliárdról akarták lefaragni 25-re a ráfordítást, ez azonban mint látható, egyáltalán nem sikerült. Az első év diszkrétebb költései után trükköket vezettek be a szerződés megújítására a keret kifogyása esetén, így végeredményben a lap számításai szerint
kicsit több mint négy év alatt 190 milliárd ment el kormánypropagandára
és egyéb állami kommunikációra, azaz évi 45 milliárd, több mint amiről a spórolás indult. Mostanra úgy tűnik, beismerték a vereséget, és már az eredeti szerződéses összeg is nagyobb, mint a korábban még sokallt 40 milliárd forint. Az új keretmegállapodás 12 hónapra szól, de annak sincs akadálya, hogy rövidebb idő alatt elköltsék az összeget (erre az esetre ott van a megújítás mint opció), vagyis előfordulhat, hogy akár a 70 milliárd forintot is meghaladja majd az egy év alatt propagandára eltapsolt pénz.
Az új médiakirály, aki el is hiszi a fideszes propagandát
2016 óta Balásy Gyula, a kormányzati propaganda legfontosabb embere. Hogy lett a szerény, visszahúzódó art directorból igazi tótumfaktum?
Az állami kommunikációs közbeszerzések fő nyertesi egy ideig a Rogán Antal szomszédjaként ismertté vált Csetényi Csaba és az azóta áfacsalással megvádolt Kuna Tibor voltak, de ők aztán kiestek a pikszisből, azóta egy Balásy Gyula nevű titokzatos figurát gazdagítanak a keretszerződések. Balásy cégei, a New Land Media és a Lounge Design olyan ütemű bevételnövekedést tudnak felmutatni, hogy azt még Mészáros Lőrinc is irigykedve nézheti, 2018-ban már közel 60 milliárd forint volt az együttes árbevételük. Ebből 11 milliárd lett az adózott eredmény. A papírforma folytatódik, a friss keretmegállapodást is a Lounde Design – New Land Media páros nyerte; ha sikerül tartani az eddigi profitrátát, akkor a mostani 150 milliárdból több mint 27 milliárd maradhat Balásy Gyula zsebében.
Balásy Gyula olyat kaszál a kormánypropagandán, mint senki
2018 harmadik negyedévében csak a Sargentini-jelentés köztéri értelmezésére 5,9 milliárd forintot költött el az állam.