A British Airways, a Lufthansa és a Ryanair több száz járatát törli a koronavírus miatt

2020.03.02. 18:05 Módosítva: 2020.03.02. 20:22

Hétfőn három légitársaság, a British Airways, a Lufthansa és a Ryanair is közölte (egymástól függetlenül), hogy több száz járatot kénytelenek törölni a koronavírus terjedése miatt. A LOT lengyel légitársaság négy Budapest–Szöul járatát (március 3., március 10., március 17. és március 24.) törölte.

A British Airways (BA) járattörlései nagyrészt Európára korlátozódnak, de a London melletti Heathrow repteret a New York-i JFK repülőtérrel összekötő járatot is érinti. Ezen felül a Heathrow-ról induló járatok közül az Olaszországba, Franciaországba, Ausztriába, Belgiumba, Németországba, Írországba és Svájcba induló járatok érintettek, a Gatwickről az Olaszország, Franciaország és Albánia, míg a London Cityről induló gépek közül az Olaszországba és Németországba tartó járatok egy részét törölték.

A BA egyelőre úgy számol, hogy csak a március 16–28. közötti időszakban csökkenti a járatok számát.

A Lufthansa tájékoztatása szerint kevesebb járat indul el Milánóba, Velencébe, Rómába, Veronába, Torinóba, Bolognába, Anconába és Pisába, az Austrian Airlines 40 százalékkal csökkenti a felkínált ülőhelyek számát, az Eurowings és a Brussels Airlines római, velencei és milánói összeköttetésén repül majd kevesebb repülőgép, közölték az MTI-vel.

A Ryanair közlése szerint náluk nagyjából a járatok 25%-át érinti törlés, a csökkenő foglalási kedv miatt pedig további takarékossági intézkedéseket vezettek be március 17. és április 8. között, így a pilóták és légiutas-kísérők egy részét szabadságra küldték. A cég közleménye szerint a járattörlések nagy része az olaszországi útvonalakat érinti.

A légi cégeket tömörítő Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) az MTI-nek is megküldött közleményében azt javasolta, hogy függesszék fel a repülőtéri résidőkre vonatkozó egyes szabályokat. Ezek kimondják, hogy egy légitársaság csak akkor tarthatja meg a résidőket a következő szezonra, ha azokat legalább 80 százalékban felhasználja. A légi utazás iránti igény csökkenésével azonban az IATA szerint nincs értelme ezen szabály alkalmazásának, és a társaságoknak most flexibilitásra van szükségük, hogy üzemük biztosított legyen.

Korábban a Wizz Air is jelentett be járatkorlátozást, náluk a Magyarország és Olaszország között közlekedő járatok egy részét törölték.