Csődvédelmet kért a Bónusz Brigád
Csődvédelmet kért Magyarország piacvezető közösségi vásárlási oldala, a Bónusz Brigád. Azért van erre szüksége, mert a koronavírus okozta gazdasági hatások miatt a cég átmeneti fizetési nehézséggel küzd, tartozik a partnereknek, ám a tulajdonosok úgy érzik, reális esélye van annak, hogy a gazdálkodásukat rendbe tudják hozni, és képesek lesz sikeresen tovább működni.
A Bónusz Brigád célja, hogy a hitelezőivel egyezséget tudjon kötni, elkerülje a fizetésképtelenséget, és a vásárlói számára újra tudjon utazásokat és szolgáltatásokat kínálni. A Bónusz Brigád működését ugyanakkor ebben az átmeneti időszakban sem függeszti fel, az oldal változatlanul elérhető lesz.
A Bónusz Brigád a közösségi vásárlás első magyar képviselőjeként lett ismert. A koronavírus-járvány azonban rendkívüli helyzetet teremtett a világban és Magyarországon is, és az utazási és egyéb szolgáltató szektorok bedőlése a Bónusz Brigádot is nehéz helyzetbe hozta.
A cég április első napjaiban csaknem száz partnerétől kért türelmet a számlák kifizetésével kapcsolatban. Közleményük szerint „a felháborodott partnerek közül néhányan a médiához fordultak”, ez pedig a Bónusz Brigád szerint „pánikhangulatot eredményezett, amelyben mind a vásárlók, mind a partnerek megrohamozták a céget a bónuszuk visszaváltását, vagy az anyagi követeléseik azonnali kiegyenlítését követelve”.
Ezért a tulajdonosok úgy döntöttek, csődvédelmet kérnek, és a járvány okozta válsághelyzet alatt is folytatják a tevékenységüket, bízva abban, hogy a partnereik felé fennálló tartozásaikat ki tudják egyenlíteni. A csődeljárás célja, hogy az adós cég a hitelezőivel egyezséget kötve elkerülje fizetésképtelenségét, és tovább tudjon működni.
A vásárlók számára fontos információ, hogy a járvány ideje alatt a bónuszok java része nem beváltható, hiszen a szolgáltatók nagy része bezárt. Ezért a bónuszok lejáratát meghosszabbították, azok későbbi időpontban lesznek beválthatók, illetve egyenleg formájában jóváírva.
(Borítókép: Bődey János / Index)