A Mol vezetése visszaadta a fizetése 40 százalékát, így az alkalmazottakkal könnyebb fizetéscsökkentésről beszélni
További Gazdaság cikkek
- Kínálat hiányában szétporladhat a fiatal családoknak adott támogatás
- Erőteljes harmadik negyedévet zárt a 4iG
- Jelentősen megemeli a kormány az energia jövedéki adóját
- „Orbán Viktor halálra ítélte a forintot” – az ellenzéki pártok reagáltak a miniszterelnök lépésére
- Bankszövetség: A kamatstop rontja Magyarország nemzetközi versenyképességét
Az olaj ára soha nem látott mélységbe zuhant, ez a magyar olajvállalatot, a Molt is érzékenyen érintette – erről beszélt Hernádi Zsolt, a Mol vezérigazgatója az ATV Egyenes Beszéd című műsorában.
Azt mondta, a Mol saját maga mintegy 13 ezer tesztet végzett a cégen belül, de csak néhány eredmény lett pozitív. A járvány miatt eddig 50 milliárdnyi vesztesége van a Molnak. Egyrészt 40 százalékkal csökkent az értékesítés is, ezenfelül pedig egy nemzetközi árfolyamcsökkenés is volt. A friss adatok alapján
- 15 százalékkal kevesebb a dízeleladás,
- 20-25 százalékkal csökkent a benzin iránti kereslet,
- a repülőgépeknél pedig 90 százalékos az üzemanyag-kereslet csökkenése.
Hernádi szerint Magyarországon két számjegyű lesz a GDP-csökkenés áprilisban. Beszélt arról is, hogy a járvány miatt eddig 28 kutat zártak be, az ott dolgozókat megpróbálták átcsoportosítani. Pozitívum, hogy Csehországban és Ausztriában már újranyitottak a bezárt kutak.
A MOL vezetői a fizetésük 40 százalékát visszaadták – Hernádi szerint erre azért volt szükség, hogy könnyebben tudjanak az alkalmazottakkal beszélni arról, hogy csökkenni fog a fizetésük a válsághelyzetben.
Hernádi a mínuszos olajárral kapcsolatban elmondta, hogy az egy pillanatnyi logisztikai zavar eredménye volt, ráadásul nyersolajról volt szó. A magyar kutak árainál ez azért nem látszott, mert követik a jegyzési árakat, ráadásul az üzemanyagnak van egy fix része, a jövedéki adó, ez be van építve az árba.
Hernádi szerint az év vége felé közelítjük meg újra a 400 forintos benzinárat,
de nyáron erre nincs esély, ahhoz a turizmusnak be kellene indulni – mondta. Hernádi szerint a légi közlekedés is lassan fog visszaállni.
A Corvinus működésének hátterét a Mol nyeresége adja, Hernádi viszont azt mondta, hogy az egyetem komoly tartalékokkal rendelkezik; ha a Mol a nyereségéből pár évig nem fizet, azt sem fogja megérezni az intézmény.