Miért különleges egyszerre 32 teherautó egy hídon?
Rendben lezajlott az erre a hétvégére tervezett statikus próbaterhelés az épülő új komáromi Duna-hídnál – közölte az állami beruházó, a NIF Zrt. A társaság tájékoztatása szerint a hídon a statikus próbaterhelést 32, egyenként 31,6 tonna súlyú tehergépkocsival végezték.
A vizsgálat során összesen 16-féle kombinációban álltak a teherautók a hídon, míg a dinamikus terhelés során két tehergépkocsi halad át a hídon 5, aztán 20, majd 40, végül 60 km/órás sebességgel.
A NIF tájékoztatása szerint a próbaterhelés során statikus és dinamikus terhelést végeznek. Ezek során a hídszerkezet különböző részein és elemein mérik az ezek hatására bekövetkező alakváltozásokat, az egyes szerkezeti elemekben keletkező feszültségeket, még az úgynevezett piloncsúcs elmozdulását is.
A próbaterhelést és a méréseket a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Hidak és Szerkezetek Tanszékének szakemberei végzik el. Az adatok kiértékelése néhány hetet vesz majd igénybe.
A NIF azt is közölte, hogy a nettó 91,2 millió euróért épülő híd kivitelezése a befejezéséhez közeledik: elkészült a szigetelés, most fejeződik be az aszfaltburkolat megépítése. Folytatódik a közvilágítási oszlopok, korlátok elhelyezése, a híd monitoring és riasztó rendszerének telepítése, a lámpák, hajózási jelzések felszerelése. A szlovák oldalon már elkészültek a csatlakozó utak is, a magyar oldalon még hiányzik egy 20-25 méteres szakasz.
A hidat – amelyről a többi Komárom-Esztergom megyei útépítéssel együtt itt írtunk bővebben – augusztusban tervezik átadni.