Budapest-Belgrád vasút: Szél Bernadett feljelentést tesz hűtlen kezelés miatt
További Gazdaság cikkek
- Újraindult az olajszállítás a Barátság kőolajvezetéken
- Munkaidőn kívül buktatott le egy adóellenőr egy karácsonyfadíszeket áruló vállalkozót
- Kiderült, hány luxusautót adtak el novemberben Magyarországon
- 320 ezer bankkártyát hív vissza az OTP Bank külföldön
- Történelmi mélypontra került a forint, Orbán Viktor rámutatott a forintgyengülés felelőseire
Feljelentést tett a Budapest-Belgrád vasútvonal felújítási beruházása kapcsán hűtlen kezelés gyanújával Szél Bernadett független parlamenti képviselő, írja a képviselő sajtóközleményében.
A kihallgatásra készen állok, a nyomozati anyagokba betekintést fogok kérni.
A képviselő kiemeli, hogy a kormány 82 milliárdot csoportosított át nemrég a projektre, amit Szél a "Fidesz és a Kínai Kommunista Párt nászajándékának" nevez.
A Fidesz legyen szíves ne merjen minket szuverenitásból oktatni. A friss törvénymódosítás nyomán csak "A Kínai Népköztársaság Kormányának álláspontját beszerezve" dönthet a külgazdasági és külügyminiszter a beruházás iratainak nyilvánosságáról.
– írja a képviselő, ugyanis a projekt titkosítását úgy egészítették ki, hogy csak akkor lehet belenézni a szerződésekbe, ha arra Kína is rábólint.
Az tehát a dolog egyik fele, hogy a kínai kommunista párt diktál a kormánynak, miközben az minket tele szájjal hazaárulózik, de mindeközben mi - a magyar adófizetők és választópolgárok - nem ismerhetjük meg a kínai hitel kondícióit, a beruházás indokoltságát, a megtérülés kilátásait. Fizethetünk, de nem kérdezhetünk.
– írja Szél a közleményben. A projektről számos cikkben írtunk már, ez minden idők legnagyobb vasúti beruházása Magyarországon, összértéke a 700 milliárd forintot is meghaladhatja. A nagy részét kínai hitelből építjük majd, és minden jel arra mutat, hogy a megépítéséhez is elsősorban a kínai félnek fűződik érdeke.
A projektet magyar részéről Mészáros Lőrinc cégcsoportja fogja lebonyolítani, Semjén Zsolt egyik salátatörvény-javaslatában pedig a beruházás szerződéseit tíz évre titkosítanák külgazdasági és külpolitikai érdekekre hivatkozva. Részletesebben itt írtunk a projektről, a keleti nyitás eddigi eredményeiről pedig ebben a cikkünkben írtunk hosszabban.