Visszaesett az új személygépkocsik eladása Csehországban
A cseh autóipari szövetség szerdai közlése szerint az első hét hónapban 114 799 új gépkocsit adtak el, ami éves összehasonlításban 23,6 százalékos csökkenés. Bár a visszaesés jelentős, az utóbbi hónapokban a piac folyamatos élénkülése tapasztalható - mutat rá a szövetség.
A piacvezető továbbra is a hazai Skoda márka az eladott személyautók 38,5 százalékával.
A második helyen jelentősen alacsonyabb számokkal a dél-koreai Hyundai, a harmadikon a német Volkswagen áll. A negyedik a román Dacia, míg az ötödik a japán Toyota márka. Míg Skodából mintegy 40 ezer darab kelt el, Hyundai-ból valamivel több mint 9 ezer, Volkswagenből pedig 9 ezernél kicsit kevesebb. A Dacia és a Toyota eladásai 5 ezer körül alakultak a január-júliusi időszakban.
Az új személygépkocsik 73 százalékát a céges szféra, míg 27 százalékát magánszemélyek vásárolták. A legkeresettebb modell a Skoda Octavia volt. Ebből a közép-kategóriás modellből 12 304 kelt el. Az összes többi modellből tízezernél kevesebbet értékesítettek. A teherautókból 40 százalékkal adtak el kevesebbet, mint a tavalyi év hasonló időszakában. Az autóbuszok eladása 12 százalékkal, a motorkerékpároké pedig 4,3 százalékkal emelkedett.