Az MKB Bank nem avagy késedelmesen bocsátotta száz ügyfele rendelkezésére az új Széchenyi Pihenő Kártyát (SZÉP-kártya), ezért a jegybank négymillió forint bírságot szabott ki a kereskedelmi bankra - olvasható a Magyar Nemzeti Bank (MNB) honlapján. A vizsgálat a 2019. január 2-től május 31-ig terjedő időszakot fedte le.
Az MNB megállapította, hogy a vizsgált időszakban a bank több mint 3800 esetben határidőben bocsátotta ügyfelei rendelkezésre az új főkártyát. Ötven fogyasztó esetében viszont késve – 23 esetben a lejáratot követő hónapban, 27 alkalommal akár több hónap elteltével – tette meg ezt, emellett további ötven ügyfelének pedig, az informatikai rendszer hibás működése miatt, egyáltalán nem bocsátott ki új főkártyát. Ha az ügyfelek nem kapják meg a lejárt kártya helyett azonnal az új SZÉP-kártyát, akkor csorbul a joguk a kártyaszámlájukon lévő összeg felhasználására.