Új mérési módszer a digitális fogyasztásban
Az október elsejei mérési naptól Dánia, Belgium és Lengyelország után Európában az elsők között vezeti be a magyarországi digitális médiumok látogatottságát auditáló Digitális Közönségmérési Tanács (DKT) az e.gemius nevű szoftvert, amiben több módszertani újdonság is megjelenik. Ezek a digitális médiumok tulajdonosai és az ügynökségi oldal számára lehetnek hasznosak.
Íme az újdonságok:
- felhő alapú, böngészőből (így akár távmunkából is) elérhető, úgynevezett single sign on megoldás, ami lehetővé teszi az adatok gyors és kényelmes elérését,
- lehetőség van tetszőleges időperiódusok (például akár 12 vagy 24 nap) adatainak elemzésére, szemben a korábbi gyakorlattal, ahol heti, havi adatok voltak lekérhetők,
- lehetővé válik demográfiai és keresztfogyasztási adatok elemzése az applikációkkal kapcsolatban, és ehhez kapcsolódóan követhető lesz a reach (elérés) és a frequency (megnyitási gyakoriság) is,
- lehetőség lesz API segítségével automatizáltan demográfiai adatok, riportok és adatbányász megoldások használatára, tovább növelve akár a programmatic kampányok eredményességét,
- hasznos változás, hogy az extrém gyorsan változó médiafogyasztás (például a tavaszi koronavírus járvány miatti hullámmal érkező internetező tömeg fogyasztási mintázatai) is sokkal érzékenyebben kimutathatóvá válnak az új mérési módszertannal.
- és ami talán a legfontosabb: a mérésbe a szoftver beleszámolja a honlap, a stream és immár az illető applikáció látogatottságát is.
Az e.gemius szoftvert a DKT elnökségének döntése alapján vezetik be. Az első olyan nap, amikor már az új szoftver segítségével történik a mérés, 2020. október 1., az adatok október 2-től (péntektől) érhetők majd el. Fontos, hogy a régi rendszer adatai, a Rating.gemius.com és a gemiusExplorer adatok 2021. augusztus 31. napig elérhetők maradnak a szokásos helyeken, azok tehát továbbra is lehet használni őket.