Majdnem 4-szer annyiszor kerestek rá erre a magyarok a Google-ben
![DMOHA20110619018](https://kep.index.hu/1/0/3520/35203/352034/35203495_63f57b892a9fb93683462ebf7c06c188_wm.jpg)
További Gazdaság cikkek
-
Igazán rájuk fér: régóta várt jó hírnek örülhetnek a magyar vállalatok
- Karikó Katalin az Indexnek: Ha egy kutatót gátol a rendszer, keressen kiutat
- Nemzetgazdasági Minisztérium: Magyar Péter a programját felírhatja egy WC-papírra
- Rég látott lépésre készül a forint, jöhet a nagy áttörés
- Felcsillant Fortuna mosolya, csaknem 12,5 millió forintot zsebelhet be egy magyar szerencsejátékos
A Google keresési adatai alapján a magyarok nem mondtak le teljesen az utazásról idén nyáron sem, azonban szokásaik nagyban változtak. Ez a változás az úti célok mellett a választott szálláshelyek típusain látszik leginkább – ismertette Valu Róbert a Google Magyarország iparági elemzője. Hozzátette: bár a turisztikai jellegű kereséseken belül a hotel kategória továbbra is háromszor akkora, mint más szállástípusok, idén március–szeptemberben tíz százalékkal többen kerestek egyéb szálláshelyet, azaz apartmanokban, panziókban, vendégházakban illetve kempingekben szállást, mint tavaly ugyanebben az időszakban.
A legnagyobb nyertesek a vidéki úti célok
A szállás kategória pontos keresési kifejezéseit vizsgálva az is kiderül, hogy a legnagyobb növekedés a vidéki és „nem hotel” típusú böngészéseknél figyelhető meg – sorolta, ami helyenként két-háromszoros növekedést mutat az előző évhez képest. A legnagyobb növekedést a „wellness faház szállás” (+383 százalék), a „szállás Tisza-tó” (+142 százalék), az „erdei szállás” (+140 százalék) és az „olcsó balatoni szállás” (+129 százalék) keresési kifejezéseknél mérték.
Kiemelte: a vizsgált időszak legnagyobb nyertesei turisztikai szempontból a vidéki úti célok voltak. A Magyar Turisztikai Ügynökség kampányának – amelynek keretében többek között a különböző hazai turisztikai célpontokat bemutató YouTube-videókkal, vagy az elektronikus zenei virtuális országjárás videósorozattal lehetett találkozni – szintén a magyarok országon belüli utazási kedvének visszaállítása volt a célja.
Elmondta, hogy hatalmasat nőtt az érdeklődés többek között a Tisza-tó partján fekvő Poroszló (+58 százalék) vagy Tiszafüred (+22 százalék) iránt, a Balaton környéki települések közül látványosan kiemelkedik Badacsonytomaj (+30 százalék), a Békés megyei Szarvas (+19 százalék), vagy a Kelet-Magyarország Káli-medencéjeként is emlegetett Noszvaj (+14 százalék) iránt. A járvány negatív hatása leginkább a fővárosban látványos: a TOP10 legkeresettebb magyarországi város között Budapest keresettsége az előző évinek több mint felével esett vissza.
Valu Róbert kitért arra is, hogy az idei a belföldi úti célok keresésének az éve. Míg 2019 márciustól szeptemberig csaknem egyenlően oszlottak meg a külföldi és a belföldi úti célokra irányuló turisztikai keresések, addig az idei év jelentős eltolódást hozott ebben az arányban: a Magyarországról indított turisztikai keresések
72 százaléka irányult belföldi célokra, míg a külföldiek 28 százalékra estek vissza.
Szigetvári József, a Szallas.hu ügyvezetője arról beszélt, hogy a járvány által okozott átalakulás a már évek óta meglévő trendeket erősítette fel, az ezekhez való alkalmazkodás a kulcs a magyar turizmus sikeréhez. A szálláshelyeknek egyedi jellemzőkkel kell rendelkezniük, igazi hangulatot és megkülönböztető élményt kell nyújtani – tette hozzá, kiemelve: a digitalizáció megkerülhetetlen lesz a turizmusban a kisebb szálláshelyeknek is.
(Borítókép: MTI Fotó: Mohai Balázs)
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=bJE1jRyMFaE6fJ8fhsC.y4ZQnDkFoiPbY7JeelfAZ7P.i7&stparam=wnniomkpwg&fastid=ipqxvzhaneitfhaugbtmmzijqomb&nc=0)