34 milliárdot hozott az eMAG-nak az első üzleti év
További Gazdaság cikkek
34,2 milliárd forintos nettó árbevételt könyvelhetett el webáruházi értékesítésből az eMAG az első önálló magyar üzleti évében, összes árbevétele 38 milliárd forint volt – derül ki a cég beszámolójából.
Nettó árbevétel (milliárd forint) | Üzleti év | Megjegyzés | |
eMAG | 34 | 2019. 04. 01 - 2020. 03. 31. | webáruházi értékesítés |
Media Markt | 31 | 2018. 10. 01 - 2019. 09. 30. | MS E-Commerce |
E-Digital | 28* | 2018. 10. 01 - 2019. 09. 30. | belföldi árbevétele hagyományos boltjaival együtt 32 milliárd forint, az export további 8,8 milliárd forint |
Praktiker | 6* | 2019. január 1 - 2019. december 31. | online közel 10 százalék |
Auchan | 6* | 2019. január 1 - 2019. december 31. | online 1,5-2 százalék |
Auchan | 6* | 2019. január 1 - 2019. december 31. | online 1,5-2 százalék |
Mall | 5 | 2019. április 1 - 2020. március. 31. | |
Libri | 5 | 2019. január 1 - 2019. december 31. | |
Decathlon | 4 | 2019. január 1 - 2019. december 31. | |
Tchibo | 3 | 2019. január 1 - 2019. december 31. | |
Alza | 2 | 2019. január 1 - 2019. december 31. | csak magyarországi adatok |
Kifli.hu | 1 | 2019. május 1 - 2020.április 30. | |
Forrás: blokkk.com / e-beszámoló portál, céginformációk, *: becsült adat |
Az eMAG és az Extreme Digital tekintélyes szeletét tudja magáénak a magyar webpiacon.
Az eMAG webáruházát a magyar bejegyzésű Dante International Kft üzemelteti 2019 áprilisától. Előtte a bukaresti székhelyű Dante International nevű céggel szerződtek az eMAG webáruház magyar vásárlói, háttere pedig a dél-afrikai kötődésű Naspers csoport. 2020 szeptemberétől nevet változtatott a magyar cég, Extreme Digital-eMAG kft lett belőle.
Az online piacterek menthetik meg a magyar vállalkozásokat
A pandémia alatt a kkv-k több mint harmada növelte eladásait az online piactereken – derül ki a GKI és az eMAG reprezentatív kutatásából. A felmérésben egyebek közt azt vizsgálták, hogy a hazai kis- és középvállalkozások hogyan tudtak alkalmazkodni a koronavírus-járvány miatti állapotokhoz, milyen a digitális felkészültségük, és milyen lépéseket tettek az online értékesítésre való átállás érdekében.
A válaszadók 63 százalékánál felértékelődött az internetes piactereken való értékesítés, azonban mindössze 10 százalékuk érzi úgy, hogy az átlagnál magasabb a digitális felkészültsége. A kutatásból az is kiderül, hogy bár a megkérdezettek háromnegyede felismerte, hogy a digitalizáció a kulcs a koronavírus okozta gazdasági nehézségek leküzdésére, több mint felük (54 százalék) nem tud fejleszteni ezen a téren a humán erőforrás hiánya miatt, a kitöltők közel negyede pedig ebből az okból webáruházat sem üzemeltet.
.