Offshore háttér és Leisztinger emberei a BKV-tendernél
További Gazdaság cikkek
- Különös indokkal szünteti meg a kormány a paksi különleges gazdasági övezetet
- Több mint 7,7 milliárd forintot ad a kormány a budapesti egészségügy fejlesztésére
- Autót venne a munkáshitelből? Mutatjuk, hogy miért nem érdemes
- Több napra leállt az ügyintézés az MVM online oldalán és alkalmazásában
- A drónbizniszbe is belecsap a 4iG, amely nemrég az űriparban kezdett terjeszkedni
A budapesti CR-Facilities Vagyongazdálkodó Zrt. nyerte 342,72 millió forintos ajánlatával a BKV autóbuszok bérlésére áprilisban kiírt pályázatát. A vállalat 12 évesnél nem öregebb, légkondicionált és az Euro 4-es környezetvédelmi besorolásnál nem rosszabb osztályú autóbuszt bérelne egy évre a kiírás szerint.
Két érvényes ajánlat
Az ajánlattételi határidőig, május 25-ig három cég adott be pályázatot: a székesfehérvári székhelyű Truck-Trailer & Parts Haszongépjármű és Alkatrész Kft., a budapesti CR-Facilities Vagyongazdálkodó Zrt. és az esztergomi Infinitours Kft., de az ő ajánlatukat érvénytelennek nyilvánította a kiíró.
Az mfor.hu kiszúrta, hogy a nyertes céget pár nappal azelőtt jegyezte be a cégbíróság, hogy lejárt volna a BKV tenderének ajánlattételi határideje. Tevékenységi köre között nem találunk buszbérbeadást, de ennél is érdekesebb a cég háttere.
A nyertes céget három társaság alapította:
- a Cratis Ingatlanbefektető Zrt.,
- a KD Properties Ingatlanfejlesztő Kft.
- és az Olinda Pénzügyi Szolgáltató Kft.
Egyikről sem mondható el, hogy referenciával rendelkezne ezen a területen.
A 17 milliós jegyzett tőkéhez 8,5 milliót tett hozzá a Cratis Ingatlanbefektető, így ő a többségi tulajdonos. A Cratist egy ciprusi székhelyű offshore cég, az Agrina Holdings birtokolja, tisztségviselői között pedig magyar nevek is feltűnnek, így Sasinszki Ágnesé, Temesvári Gáboré és Jákó János Dezsőé.
Közülük Sasinszki és Temesvári az érdekes, ők ugyanis a privatizációból tetemes vagyont szerzett nagyvállalkozó, Leisztinger Tamás cégbirodalmához szorosan kötődő személyek. Sasinszki az Arago Zrt. vezető tisztségviselője, ezen túlmenően igazgatói feladatokat lát el a Hartberg Investmentnél. Temesvári Gábor az Ormosszén Szénkitermelő Zrt.-nél projektvezető.
Reagált a BKV
A BKV Zrt. dízelüzemű, használt alacsonypadlós csuklós autóbuszok bérlése tárgyban uniós, nyílt közbeszerzési eljárást folytatott le. Az ajánlattételi határidőig, 2020. május 25-ig három ajánlattevő nyújtotta be ajánlatát – reagált a cikkre a közlekedési vállalat. A bírálóbizottság – megfelelve a közbeszerzési törvényben előírtaknak – elbírálta az ajánlatokat. A szakmai értékelés kiterjedt a kizáró okok fennállásának vizsgálatára, a pályázó alkalmasságára, valamint az ajánlatok precíz és részletes kiértékelésére is – írták. A BKV közölte: míg az INFINITOURS Kft. nem nyújtott be szakmai ajánlatot, a két másik jelentkező, a CR-Facilities Zrt. és a Truck-Trailer&Parts Kft. ajánlatát érvényesnek minősítette a bizottság. Az érvényes ajánlatot benyújtó cégek a jogszabályban előírtaknak megfelelően igazolták, hogy megfelelnek az alkalmassági követelményeknek, illetve, hogy kizáró okok velük szemben nem állnak fenn. Megjegyezték, hogy az ajánlatkérőnek – így ez esetben a BKV-nak is – a közbeszerzési törvény és végrehajtási rendelete írja elő, milyen módon vizsgálhatja az ajánlattevők alkalmasságát, illetve a kizáró okok kapcsán való megfelelését. Mivel mindkét érvényes ajánlattevő a jogszabályban meghatározottak szerint igazolta, hogy megfelelnek az előírásoknak, így mindkettejük ajánlatát társaságunk érvényessé nyilvánította. A kedvezőbb ajánlatot a CR-Facilities Zrt. tette, ahol a bérleti díj: 1 millió 190 ezer forint/hó/jármű, szemben a Truck-Trailer&Parts Kft. által megajánlott 1 millió 290 ezer forint hó/jármű ajánlati árral.