Majdnem negyedével csökkenhet a luxusmárkák bevétele
Hat év növekedés után idén jelentősen, 23 százalékkal eshet a luxustermékek globális eladása a koronavírus-járvány miatt – áll a témában szakértő Bain & Company tanácsadó cég és az olasz luxustermékek gyártóit összefogó elitszervezet, az Altagamma közös tanulmányában – írja az MTI.
A szerdán ismertetett előrejelzés mindazonáltal még kedvezőnek is mondható a Bain tavaszi becsléséhez képest, ami akkor jóval nagyobb, 35 százalékos eladáscsökkenést vetített előre. Az előrejelzésen részben amiatt változtattak, hogy élénkülni kezdett a kereslet Kínában, amelyre a luxustermékek globális eladásának a harmada esik. Az új becslés szerint a világ luxuscikkeladása 217 milliárd dollár lesz az idén, ami 2 milliárd dollárral kisebb a 2014. évinél és 64 milliárd dollárral elmarad a tavalyi szinttől.
Amennyiben beigazolódik a várakozás, akkor az idei lesz az első csökkenés az ágazatban 2009 óta, amikor az értékesítés 9 százalékkal esett, de a következő évben már jelentős növekedés következett be.
Bain azzal számol, hogy a luxustermékek gyártóinak a nyeresége idén 60 százalékkal zuhan, és jövőre ennek csupán a felét sikerül visszanyerniük.