Drasztikusan csökkentek az autópályamatrica-eladások
A járvány következtében 2020-ban az autópályamatrica-eladások is csökkentek, az állam e-matricákból származó bevétele 16,7 százalékkal, azaz 10 milliárd forinttal esett, írja a Napi.hu.
A legfeltűnőbb esés a 10 napos e-matricák eladásánál látszik:
A D1 személyautó kategóriában januárban és februárban még nőttek az eladások az egy évvel korábbihoz képest, márciusban azonban megfeleződtek, áprilisban, pedig már az előző évinél majdnem 80 százalékkal adtak el kevesebbet
– derül ki a hírportál összesítéséből.
Az éves országos és megyei matricákat egyre többen az előző év decemberében veszik meg, 2018 decemberében 33,3 ezer éves és 73 ezer megyei matricát vettek a közlekedők a következő évre, tavaly decemberben ez a két szám már 43 ezer és 82,6 ezer volt. 2020 első két hónapjában is nőttek az eladások, majd március és május között 30-50 százalékkal csökkent.
A buszos vállalkozások – a turizmus és rendezvények híján – közül rengetegen csődbe mentek.
A szektor földbeállását nemcsak az éves matricák visszaváltása mutatja, hanem az is, hogy haviból közel 61, hetiből pedig 71 százalékkal adtak el kevesebbet 2020 első 11 hónapjában, mint a tavalyi év hasonló időszakában.