Tavaly taroltak a webáruházak
Bár egyes áruterületeken vesztesége lett a tavalyi év a kereskedőknek, ám a webáruházak bővülése 41 százalékos volt – mondta Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára kiskereskedelmi üzletek forgalmáról szóló KSH-jelentés kapcsán a Magyar Nemzetnek. Hozzáfűzte: egyes tartós, néhány évente vásárolandó iparcikkekből ráadásul az előző esztendőkben már feltöltekeztek a családok. S ahol lehetett, ott visszafogták a vásárlásokat, például a ruházkodás, cipővásárlás területén.
Megjegyezte: ezzel szemben például az élelmiszerek, a számítástechnikai és mobileszközök, irodai eszközök, bútorok forgalma is növekedett.
Novemberben is gyengélkedett a kiskereskedelmi forgalom
Az élelmiszerboltokban volt bővülés, az üzemanyag kereskedelem beszakadt.
Mennyiségben mérve 2020-ban éppen ugyanannyit vásároltunk kilóban, literben és darabban, mint 2019-ben – jelezte Vámos. Ugyanakkor – naptárhatások nélkül – 0,2 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene tavaly az előző évhez képest.