Magyarországon debütál a Coca-Cola első papírpalackja

2021.02.11. 14:43

A magyar fogyasztók próbálhatják ki először azt az innovatív papírpalack-prototípust, amit a Coca-Cola és a dán Paboco startup fejlesztett ki tavaly. Az év második negyedévében 2000 hazai vásárló találkozhat az újfajta csomagolási megoldással – derült ki a Coca-Cola Indexnek küldött sajtóközleményéből.

Az első európai piaci teszt során a Coca-Cola növényi alapú itala, az AdeZ kerül az új papírpalackba, és Magyarország egyik leggyorsabban növekvő online élelmiszer-kiskereskedőjével, a Kifli.hu-val kötött partnerségen keresztül juthat el a fogyasztókhoz.

Palackok fából, biobéléssel

A Coca-Cola brüsszeli kutatás-fejlesztési laboratórium tudósai és a dán Paper Bottle Company (Paboco) együttműködésében kifejlesztett papírpalack-prototípus része az üdítőital-gyártó Hulladékmentes Világ globális stratégiájának.

A vállalások között szerepel, hogy 2030-ra a Coca-Cola a felhasznált csomagolóanyagai 100%-ának megfelelő mennyiséget gyűjt be és hasznosít újra.

A Paboco által kifejlesztett technológia célja olyan 100 százalékban újrahasznosítható palackok létrehozása, amelyek fenntartható eredetű faanyagból készültek, bioalapú béléssel, amely alkalmas folyadékok, így szénsavas és szénsavmentes italok, szépségápolási termékek és más mindennapos fogyasztói termékek tárolására.

A jelenlegi prototípusban egyelőre a papírborításon túl a bélés és a kupak újrahasznosítható műanyagból készül. A végső cél egy olyan palack, amely bélésében sem tartalmaz műanyagot, és teljes mértékben újrafeldolgozható papírként.