Valentin-nap: sejtjük, mire vágyik a párja
A Picodi nevű cég 38 országban 11 ezer embert kérdezett meg arról, hogy milyen formában ünneplik február 14-én a Valentin-napot. A felmérés azt mutatja, hogy a legtöbb pénzt Hongkongban költik el ekkor az emberek (102 euró); a top 5-ben vannak az Egyesült Királyság lakói, az írek, az amerikaiak és az olaszok. Kelet-Európából a szlovákok végeztek a legelőkelőbb helyen (11.), míg a magyarok 37 eurós büdzsével a lista 22. helyén állnak. Az utolsó három pozíció Indiáé, a Fülöp-szigeteké és Nigériáé.
A lényeg számunkra természetesen a magyar adatsor. Lássuk, mit művelünk Valentin-nap alkalmából!
A magyar válaszadók negyede egyáltalán nem ünnepli az eseményt, háromnegyede viszont megakadályozza a párját, hogy erre a napra ünnepként tekintsen. A férfiak majdnem kétszer annyit szánnak szívük választottjára, mint a nők, az átlagos költés közel 13 500 forint.
A férfiak több mint fele parfümöt vagy virágot vesz feleségének, barátnőjének, a kisebbség étterembe viszi a párját (ha épp nincs pandémia), vagy elektronikai cikket vásárol neki. A nők ajándékválasztási szokásai sokkal színesebbek: közel ugyanannyian készítenek kézzel ajándékot, vagy vesznek édességet (19 százalék), az éttermi vacsorát vagy a színházjegyet kevesebben szánják meglepetésként.
Jöjjön az egymillió dolláros kérdés: valójában mire vágynak a magyarok Valentin-napon? A hölgyek 42 százaléka étterembe menne, 37 százalékuk virágban reménykedik, míg az ajándékutalvány–édesség–koncert-/színházjegy arany háromszögben mintegy negyedük mozog. A férfiak ehhez képest majdnem ugyanolyan mértékben mennének étterembe, vagy kapnának elektronikai terméket, édességet, ajándékutalványt.
A kérdőívben arra is rákérdeztek, minek örülnének a legkevésbé honfitársaink. A hölgyek a pénzt, a háztartási kisgépet és a plüsst jelölték meg az első három helyen, míg a férfiak a plüsst, az alkoholt és a fehérneműt. Érdekes, hogy a virág csak a negyedik helyen végzett.