Hamarosan minden második eladott kerékpár e-bike lehet
További Gazdaság cikkek
- Infláció ide vagy oda, ezeket a készülékeket vettük, mint a cukrot
- Tarolt a SZÉP-kártya, de a kormány már bejelentette a változtatásokat
- Történelmi üzleteket kötöttek, eurómilliárdok mozdultak meg Magyarországon
- Fordulat jöhet a bérekben, búcsút inthetünk a 10 százalék feletti bérdinamikának
- Távozik a Magyar Posta vezére, Nagy Márton megköszönte a munkáját
A koronavírus-válság egyik igazán pozitív hatása a közlekedésben stabilan érződik tavaly óta: egyre többen és többen pattannak kerékpárra. A Magyar Kerékpárosklub rendszeresen jelzi a különböző rekorddöntéseket, amelyek a mostani enyhébb tél idején sem csökkentek. Főleg a nagyvárosokban valóságos kerékpáros forradalom zajlott le tavaly március, az első nagy zárás óta.
A biciklisek nem csak a hagyományos drótkecskéket részesítik előnyben, a piacon lassan, de biztosan nő az e-bike-ok aránya is. Ezt az innovációs minisztérium pedelecpályázati rendszere is pörgeti: 90–150 ezer forintos állami támogatást lehet nyerni pedál- vagy nyomatékszenzoros e-bringák vásárlása esetén.
A welovecycling.hu a közelmúltban készített interjút a Bosch eBike Systems marketingért, kommunikációért és brandingért felelős alelnökével, Tamara Winograddal, aki európai kitekintést tett a beszélgetés során.
2014 óta évente körülbelül 20 százalékos vagy annál is nagyobb ütemben nőtt az európai piac. 2019-ben például körülbelül 3,6 millió e-bike-ot adtak el Európában – ez 23 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A trend az idősekre és a fiatalokra is igaz, (...) sokan felfedezték az elektromos bringák előnyeit, és közlekedésre és természetjárásra is használják, ezt a trendet pedig a Covid–19 felgyorsította
– mondta az alelnök. Hozzáfűzte: a cég arra számít, hogy az e-bike-eladások folyamatosan nőni fognak a következő években, és
2026-ra már minden második kerékpár e-bike lesz Európában.
Winogradnak igaza van, az egyre nagyobb kereslet felhajtotta a kínálatot: ma már elérhetőek első, hátsó és középmotoros elektromos bicajok is, az akkumulátorok kapacitása pedig megnőtt. A városi használat az elsődleges, ám a munkába bringázás mellett egyre növekszik azok száma, akik túrára is használják az e-bike-ot. A Bosch ezért a népszerűbb turisztikai régiókban töltőállomásokat telepít, ahol zárható szekrényekben lehet hagyni a tölteni kívánt akkumulátort.
Az e-bike sok előnye mellett nagy hátránya az ára. A bringák márkától függően 200-250 ezer forinttól indulnak, és nagyon simán el lehet menni 700-800 ezer forintig.