Hamarosan minden második eladott kerékpár e-bike lehet
További Gazdaság cikkek
-
Nemzetgazdasági Minisztérium: Magyar Péter a programját felírhatja egy WC-papírra
- Rég látott lépésre készül a forint, jöhet a nagy áttörés
- Felcsillant Fortuna mosolya, csaknem 12,5 millió forintot zsebelhet be egy magyar szerencsejátékos
- Kocsmafejlesztési programot szorgalmaz a magyar söripar
- Energiaügyi Minisztérium: Február közepén is ötven százalékig töltve vannak a hazai gáztárolók
A koronavírus-válság egyik igazán pozitív hatása a közlekedésben stabilan érződik tavaly óta: egyre többen és többen pattannak kerékpárra. A Magyar Kerékpárosklub rendszeresen jelzi a különböző rekorddöntéseket, amelyek a mostani enyhébb tél idején sem csökkentek. Főleg a nagyvárosokban valóságos kerékpáros forradalom zajlott le tavaly március, az első nagy zárás óta.
![Elektromos kerékpár a német Bosch-konszern miskolci autóipari gyárában, a Robert Bosch Energy and Body Systems Kft.-ben 2019. január 11-én](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/3695/36956/369564/36956465_22e562b7bd9831f8d5ba079612b17807_wm.jpg)
A biciklisek nem csak a hagyományos drótkecskéket részesítik előnyben, a piacon lassan, de biztosan nő az e-bike-ok aránya is. Ezt az innovációs minisztérium pedelecpályázati rendszere is pörgeti: 90–150 ezer forintos állami támogatást lehet nyerni pedál- vagy nyomatékszenzoros e-bringák vásárlása esetén.
A welovecycling.hu a közelmúltban készített interjút a Bosch eBike Systems marketingért, kommunikációért és brandingért felelős alelnökével, Tamara Winograddal, aki európai kitekintést tett a beszélgetés során.
2014 óta évente körülbelül 20 százalékos vagy annál is nagyobb ütemben nőtt az európai piac. 2019-ben például körülbelül 3,6 millió e-bike-ot adtak el Európában – ez 23 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A trend az idősekre és a fiatalokra is igaz, (...) sokan felfedezték az elektromos bringák előnyeit, és közlekedésre és természetjárásra is használják, ezt a trendet pedig a Covid–19 felgyorsította
– mondta az alelnök. Hozzáfűzte: a cég arra számít, hogy az e-bike-eladások folyamatosan nőni fognak a következő években, és
2026-ra már minden második kerékpár e-bike lesz Európában.
Winogradnak igaza van, az egyre nagyobb kereslet felhajtotta a kínálatot: ma már elérhetőek első, hátsó és középmotoros elektromos bicajok is, az akkumulátorok kapacitása pedig megnőtt. A városi használat az elsődleges, ám a munkába bringázás mellett egyre növekszik azok száma, akik túrára is használják az e-bike-ot. A Bosch ezért a népszerűbb turisztikai régiókban töltőállomásokat telepít, ahol zárható szekrényekben lehet hagyni a tölteni kívánt akkumulátort.
Az e-bike sok előnye mellett nagy hátránya az ára. A bringák márkától függően 200-250 ezer forinttól indulnak, és nagyon simán el lehet menni 700-800 ezer forintig.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=bJE1jRyMFaE6fJ8fhsC.y4ZQnDkFoiPbY7JeelfAZ7P.i7&stparam=wnniomkpwg&fastid=ipqxvzhaneitfhaugbtmmzijqomb&nc=0)