11:00, November 26.
Tunézia 0
Ausztrália 1
al-Dzsanúb Stadion D csoport
14:00, November 26.
Lengyelország 2
Szaúd-Arábia 0
Education City Stadion C csoport
17:00, November 26.
Franciaország 2
Dánia 1
974 Stadion D csoport
20:00, November 26.
Argentína 2
Mexikó 0

Nem jellemző a régióra, hogy külföldi kézben legyen meghatározó reptér

2021.06.16. 17:05 Módosítva: 2021.06.16. 17:09

Egyedülálló, hogy egy ország szinte teljes légiforgalma egy külföldi kézben lévő repülőtéren keresztül zajlik, írta a Novekedes.hu. A portál a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtérre gondolt, aminek az üzemeltetője, a Budapest Airport; ebben a cégben csaknem 77 százalékban tulajdonos egy kanadai nyugdíjpénztár, míg több mint 23 százalékban egy szingapúri befektetési alap. A magyar állam nem titkolt célja, hogy a repteret üzemeltető cég újra magyar kézbe kerüljön.

Kapcsolódó

Visszavenné az állam a budapesti repteret

A többségi tulajdon megszerzésének előkészítése Palkovics László feladata lehet.

A régióban éppen az jellemző, hogy az állam nemigen engedi ki a kezéből a meghatározó repülőtereket.

A szomszédos országok közül így tett Ausztria is, nem külföldi cég a többségi tulajdonosa a legfontosabb repülőtérnek, amely a Bécs mellett Scwechatban található. Romániában két számottevő repülőtér, két bukaresti is a Közlekedési Minisztérium irányítása alá tartozik, a 80 százalékban állami tulajdonban lévő Bucharest Airports vállalat üzemelteti ezeket. Szlovákia sem adta el a pozsonyi repteret. A Bratislava Airport száz százalékban a szlovák Közlekedési és Építésügyi Minisztérium tulajdonában van. A csehek legfőbb reptere a prágai Prague Airport, amit a száz százalékban állami tulajdonú Cesky Aeroholding üzemeltet.

Lengyelországban a két legjelentősebb; a varsói Warsaw Chopin és a krakkói repülőteret is az állami tulajdonú PPL azaz Porty Lotnicze üzemelteti.



  • Hírek
  • Bankszámla