Drasztikusan drágult a tengeri szállítás
Másfél év alatt csaknem négyszeresére nőtt a konténerben történő tengeri szállítás költsége. A drágulás üteme olyan gyors, hogy csak két hétre előre adnak ajánlatot. A helyzetet nehezítik az elmúlt negyedévekben tapasztalható devizaárfolyam mozgások, hiszen ez is befolyásolja Magyarországon az árakat.
Megbéníthatja a tengeri szállítmányozást az indiai vírusmutáció
Az indiai matrózok és az ottani kikötőket megjárt hajók kiesése egyre nagyobb kockázatot és előbb-utóbb áremelést jelent.
Az árak emelkedése mellett a legnagyobb probléma, hogy nincs elegendő üres raktér. A konténerhiány miatt szinte közelharc folyik a hajók szabad rakteréért, írta a Novekedes.hu. A szállítási idő Kína és Budapest között megközelítőleg 5-7 hét.
Európában a déli kikötők néha olcsóbbak ezért a szlovéniai Koperbe érkezik nagy mennyiségű kínai áru. Emellett északon Hamburg és Bremerhaven is hatalmas forgalmat bonyolít le.