- Gazdaság
- tordai bence
- dorosz dávid
- párbeszéd magyarországért
- koncesszió
- játék
- autópálya
- gyorsforgalmi út
Játék autópályával lepték meg Orbán Viktort
További Gazdaság cikkek
-
Nem mind zöld, ami hidrogén: így változtathatja meg a jövő üzemanyaga az életünket
- Meredek pletykák kaptak szárnyra Tiborcz Istvánról, akit fantomnak neveztek egy osztrák lapban
- Lakhatási válság közepette emelnek kamatot a bankok? – Utánajártunk
- Változás jön a kutakon, rátapostak az árak a gázpedálra
- Több száz cég, civil, Litkai Gergely, Csányi Vilmos, Ónodi Eszter – Ön is köztük lehet
Rogán Antal: Örülünk, ha magyar szereplő is labdába rúghat autópályaügyben
A Momentum szerint a lapok már le vannak osztva.
Szombat délelőtt a Karmelita kolostor, vagyis a Miniszterelnökség épülete előtt tartott rövid sajtótájékoztatót a Párbeszéd Magyarországért két politikusa, Tordai Bence és Dorosz Dávid. A párt azt követeli, hogy vonja vissza a hazai gyorsforgalmi utak építésére és üzemeltetésére kiírt európai uniós, nyílt közbeszerzési eljárást a kormány. A koncessziót 35 évre kapná a nyertes, a részletekről múlt pénteken tartott háttérbeszélgetést Rogán Antal, itt írtunk róla.
Tordai Bence és Dorosz Dávid a szombati eseményen egy játék autópályát kapott elő, mivel, ahogy Dorosz fogalmazott,
úgy gondoljuk, hogy ezzel kéne játszania a Fidesznek, Rogán Antalnak, Orbán Viktornak és Tuzson Bencének, nem pedig a magyar autópálya-rendszerrel.
Dorosz Dávid szerint a koncesszió arról szól, hogy a következő 35 évre egy az egyben kiárusítsák a magyar autópályákat. Ez megdrágítja majd a matricákat, így a politikus. Mivel állítása szerint sunyi módon, titkolózva próbálták meg kijátszani az autópálya-rendszert, ezért a Párbeszéd közérdekű adatigénylést nyújtott be, hogy meg lehessen ismerni azokat a hatástanulmányokat, adatokat, érveket, amik alátámasztják a koncessziót.
Tordai Bence kifejtette, az írásbeli kérdésük nyomán a közbeszerzés lezárulta, vagyis július 5-e után három napja lesz elárulni Rogán Antalnak, hogy mely cégek, konzorciumok jelentkeztek a kiírásra.
Egy ilyen volumenű projektre egy egyhónapos határidejű kiírás teljesen komolytalan, ebből is nyilvánvaló, hogy jó előre le van mutyizva, ki lesz a nyertes. Szijj László, esetleg a Magyar Közút lesznek a részei a konzorciumnak. Nincs olyan európai gyakorlat, amely alapján egyetlen cégnek érdemes lenne átadni egy ország teljes gyorsforgalmi úthálózatának kezelését. Egyedül Olaszországban csináltak ilyet 1999-ben, de egy szörnyű tragédia után ott is ráébredtek, hogy ez tarthatatlan, és az állam tavaly vásárolta vissza az autópályákat.
Tordaiék szombaton benyújtottak egy országgyűlési határozati javaslatot, hogy a kormány vonja vissza a koncessziós kiírást.
Az Ezzel játszatok, ne a közvagyont lopjátok felirattal ellátott játék autópályát a sajtótájékoztató végeztével Tordaiék elhelyezték a Miniszterelnökség bejáratánál.
A Kormányzati Tájékoztatási Központ az Országos Sajtószolgálatnak írt közleményben reagált a sajtótájékoztatóra:
Gyurcsány Ferenc kormánya 75 évre adta koncesszióba a repülőteret és külföldieknek, devizahitelre adta koncesszióba az M6-os autópályát, amin a magyar állam rengeteget veszített. Ma Gyurcsány Ferenc szövetségesei azért tiltakoznak, mert az új koncessziós pályázat nem devizában van, hanem forintban, így azon magyarok is elindulhatnak. Ha tehetnék, ugyanott folytatnák, ahol abbahagyták: újra külföldi multik kezére adnák az országot.