Lassan utoléri az olajüzletet az aksi-biznisz

2021.08.11. 15:51 Módosítva: 2021.08.11. 15:55

A Tesla Megapack tüze felhívta a figyelmet az életünkben egyre nagyobb szerepet betöltő lítium-ion akkumulátorok fokozott tűzveszélyességére. A lítium-üzlet egyébként jó úton halad afelé, hogy felzárkózzon az olajüzlet mellé, egyszer talán fel is válthatja, írta az enpenzem.hu.

Egy előrejelzés szerint 2025-ben a világon legyártandó személygépkocsik 47 százalékát hajtja majd villanymotor, vagy teljes egészében vagy kisebb-nagyobb mértékben rásegítve a belsőégésű motor működésére.

Kapcsolódó

Mi lesz az elektromos autók elhasznált akkumulátoraival?

Nehezen bonthatóak, nem gazdaságos az újrahasznosításuk.

A Volkswagen 2035-re, a Honda pedig 2040-re tervezi, hogy felhagy a hagyományos autók gyártásával.

Az Audi 2026-ban már autóinak több mint felét elektromos hajtással szándékozik eladni, a Ford pedig 2030-ban az európai piacra már csak ilyeneket akar hozni.

A 20 százalékkal szűkülő autópiacon a külső forrásból tölthető elektromos autók eladásai csak Európában egymillió darabbal nőttek, az öntöltő hibridek értékesítése több mint kétszeresére ugrott.