A szórakoztatóipar nem megy ki a divatból
A globális szórakoztató- és médiaipar (E&M) bevételei a gazdaság növekedését meghaladó mértékben nőttek – az iparág 2021-ben 6,5, jövőre pedig 6,7 százalékos növekedésre számíthat, amit a digitális tartalom és a reklámok iránti erős kereslet táplál. Hosszu Gábor, a PwC Magyarország telekommunikáció, média és technológia szakértője szerint a világjárvány tavaly lelassította a szórakoztató- és médiaipart. Ugyanakkor a tartalom iránti igény, a technológia fejlődése, az értékteremtés új módszerei az elkövetkező öt évben az iparág növekedését eredményezik, írta a Penzcentrum.hu.
A globális E&M bevételek 2021 és 2025 között, a cég előrejelzése szerint, 5 százalékos növekedési ütemben emelkednek, az iparág bevételei 2025-re elérik a 2,6 ezer milliárd dollárt.
A hagyományos televíziózás továbbra is a legnagyobb E&M fogyasztói szegmens marad, de zsugorodik a következő esztendőkben. A videó streaming tavaly fellendült, s ereje megmarad. Az előfizetéses videószolgáltatás szépen gyarapszik majd 2025-ig, a prognózis alapján.
A mozik bevételei az idén, a korlátozások enyhülésével, nőnek, ám 2024-ig nem érik el a járvány előtti szintet, a cég szerint.
A videójátékokból és az esportból származó bevételek 2025-re csaknem 200 milliárd dollárt tehetnek majd ki.