Eljött a szabadúszók ideje, duplaannyit is kereshetnek, mint alkalmazottként
Több ezer ember hiányzik a marketing- és reklámpiacról, ezért a munkaerőhiány megoldására vagy annak csillapítására egyre több kkv és nagyvállalat bíz meg szabadúszót egy-egy projekttel. A szabadúszóplatformot működtető Briefly társalapítója és ügyvezetője szerint az IT után a marketing és a reklám területén dolgozik a legtöbb szabadúszó, számukat a járványhelyzet csak emelte.
Bittera Réka a Világgazdaságnak azt mondta: vannak, akik elvesztették az állásukat, és kényszerből vállalnak ebben a formában munkát, mások az új lehetőségek, és a kötetlenség miatt választották ezt a munkaformát. Hozzáfűzte: általánosságban nagyjából a dupláját keresik így, mint alkalmazottként.
Másfél éve nemigen kerestek szabadúszó projektmenedzsereket, ma annál inkább. Ám van kereslet közösségimédia-menedzserre is, grafikusokra, szövegírókra is.
Szakmai becslések szerint Magyarországon nagyjából százezren dolgozhatnak szabadúszóként, vagyis a foglalkoztatottak 2,5 százalékát teszik ki. Arányuk 8,8 százalékos a felsőfokú végzettségűek körében.