![Párizs minket is várt: az Index helyszíni stábja is rácsatlakozott az olimpiára](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/5747/57478/574785/57478563_4251271_8faf1cbc1b9d98fe8cf5c41d22bcb69e_wm.jpg)
Visszafizeti a Continental a beruházás-ösztönző támogatást
![DROTI20150902001](https://kep.index.hu/1/0/4093/40931/409312/40931239_64be2a9292a4d592fd55ea4913f85cbf_wm.jpg)
További Gazdaság cikkek
-
Pénzügyi katasztrófát jelenthet egy rossz autóvétel
- Ha minden klappol, egy olimpiarendezés akár erős gazdasági katalizátor is lehet
- Varga Mihály: A jelenlegi nemzetközi pénzügyi struktúra átalakítása szükséges
- Megszólalt Varga Mihály a kínai hitelről, hamarosan jöhet a Szamuráj-kötvény
- Most már hivatalos, megindult a deficiteljárás Magyarország ellen
Lázár János korábban sem rejtette véka alá a véleményét a makói Continental-gyárban zajló folyamatokról, csütörtök délelőtt arról posztolt Facebookon, hogy a ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. visszafizeti munkahelymegtartó támogatások egy részét. Az ok prózai: folyamatosak a leépítések, annak ellenére hogy a Continental komoly támogatást vett fel, hogy meg tudja tartani a dolgozóit. A Continental korábban egy beruházás-ösztönző támogatást nyert el, amelynek a feltételei között létszámvállalás is szerepel. Lázár János arról ír, hogy a cég kezdeményezte az állammal kötött szerződés felmondását.
A pénz visszafizetése vereség a multinak, de még nem győzelem a kirúgott munkásoknak. Az utcára tett emberek megsegítéséért további lépéseket kell tennünk. Ebben a munkában rám is számíthatnak az elbocsátott dolgozók.
Mégis tettünk egy fontos lépést előre: összefogással elértük, hogy ne lehessen büntetlenül átverni a magyar államot. Figyelmébe ajánlom az esetet minden olyan nagyvállalatnak, amely baleknak nézi Magyarországot. Tisztességtelen multik, vigyázó szemeteket Makóra vessétek!
– írja bejegyzésében a politikus.
Telefonon kerestük az ügyben a makói üzem sajtósát, de írásos válaszokat ígért, így e-mailben tettük fel a kérdéseinket arról, hogy a korábban bejelentett elbocsátásokhoz képest hány főtől kell még megválniuk, pontosan milyen feltételekkel, mikor bontják fel a szerződést, és mekkora összeget kell visszafizetnie a gyártónak. Ahogy választ kapunk, frissítjük cikkünket vagy új cikket írunk.
Lázár János már október közepén azt pedzegette, hogy
ha a Continental folytatja a leépítést, vonjanak meg minden állami támogatást a cégtől, az elbocsátottak pedig kapjanak célzott állami támogatást.
Gulyás Gergely egy akkori Kormányinfón azt mondta, párttársa jó javaslatot tett, a kormány átgondolja.
Amikor november közepén gyárlátogatáson jártunk a makói üzemben, a sajtóbeszélgetésen elhangzott, hogy tavasz óta 94 saját dolgozót és kölcsönzött alkalmazottat kellett elbocsátani, és év végéig további 140 embertől kell elköszönniük.
Tavaly hatalmas veszteséget hozott össze a vállalat, 62,6 milliárd forintos árbevétel mellett 3,217 milliárd forint vesztesége volt adózás előtt, az üzemi tevékenység eredménye pedig 3,7 milliárd forintos mínuszt mutatott, miközben a saját tőke is csökkent az előző évhez képest. 2019-ben egyébként ugyancsak jelentős, a benyújtott mérlegadatok szerint 3,4 milliárd forintos mínusza volt a cégnek az üzemieredmény-soron, míg adózás előtt 3,2 milliárdra rúgott a veszteség.
A dolgozók visszajelzése is egyértelmű, tavasszal sztrájkoltak a kollektív szerződés felmondása miatt, és a szakszervezet egészen szürreális belső szabályzatról számolt be az Indexnek.
(Borítókép: A ContiTech Fluid Automotive Kft. makói üzeme 2015. szeptember 2-án. Fotó: Rosta Tibor / MTI)