Metaverzumvilágokat építenek a bolygó meghatározó cégei
Nyerőnek tűnik a metaverzum. Ez a kifejezés a digitális platformok összességére utal, és most formálódik, hogy néhány éven belül több száz millió vagy akár milliárd ember kommunikálhasson egymással ilyen módon; szórakozzon, dolgozzon, ügyeket intézzen, írta a Portfolio.
A világ legnagyobb vállalatai versenyeznek, hogy ők lehessenek a legjobbak ebben a szolgáltatásban, megteremtve a saját metaverzumukat.
Egy német egészségpénztár felmérése szerint a 12–17 év közötti gyermekek körében a közösségi média és a videójátékok használata 2020-ban legalább hatvan százalékkal nőtt 2019-hez képest. Szakértők szerint a felhasználók következő generációja a képernyő előtt töltött idő nagy részét online videók megnézésével vagy közösségi oldalakon tölti, de a játékok már ott vannak a harmadik helyen.
Tavaly márciusban tőzsdére ment a Roblox. Ez a technológiai vállalat üzemelteti az egyik legnépszerűbb online platformot, amely sok szempontból metaverzumnak is nevezhető, naponta csaknem ötvenmillió aktív felhasználóval.
A metaverzummal kapcsolatos meglepő hír volt, amikor a Facebook 2021 októberének végén bejelentette, hogy a vállalatot átnevezik Metára. A vállalat tízmilliárd dollárt fordít arra, hogy létrehozzák a metaverzumot, azt az online világot, ahol a felhasználók találkoznak, játszanak, dolgoznak. Csak Európában tízezer dolgozót venne fel a gigacég.