- Gazdaság
- közbeszerzés
- nemzeti kommunikációs hivatal
- new land média kft.
- lounge design kft.
- kormányzati kommunikáció
- balásy gyula
- kommunikáció
Újabb 22 milliárdot költöttek el kormányzati kommunikációra
További Gazdaság cikkek
- Olyat mondott a pimasz palack forgalmazója, amire a MOHU sem számított
- Ilyet még nem láttunk: Magyarország legnagyobb energiatárolója épül
- Elkezdődött a nagy balatoni stégrazzia, nincs kegyelem
- Drámai létszámleépítés jön az egyik legnagyobb észak-magyarországi gyárnál
- Vészhelyzet van a szomszédban, tömegesen vándorolnak el az országból
A tendert egyedüli pályázóként ismét a Balásy Gyula érdekeltségébe tartozó cégek, a New Land Média Kft. és a Lounge Design Kft. által alkotott konzorcium nyerte.
Az állami szervezetek kommunikációs költségeinek 2021. év negyedik negyedéves anyagait a Nemzeti Kommunikációs Hivatal mint ajánlatkérő jelentette meg az uniós közbeszerzési értesítőben. A hivatalt annak érdekében hozták létre 2014. október végén, hogy felügyelje és koordinálja a kormány irányítása vagy felügyelete alá tartozó költségvetési szervek, illetve többségi állami tulajdonú társaságok kommunikációs tevékenységét. A hivatal elnöke korábban Nobilis Márton volt, amikor a hivatal Rogán Antal felügyelet alá került, Nobilist Lenkei Mirtill, az egykori tévébemondó váltotta a poszton, aki az V. kerületi City Tv ügyvezetője volt éppen Rogán Antal polgármestersége idején.
Évente súlyos tízmilliárdokat visz el a kommunikáció
Azóta, hogy a kormány keretszerződésekbe összevonta az állami kommunikációra fordítható pénzeket, a gyakorlatban ez azt eredményezte, hogy a kormányzati kommunikációs költések túlnyomó többségét Balásy Gyula két cégén keresztül bonyolítja.
Ez évente körülbelül 80 milliárd forint elköltését jelenti Balásy cégein keresztül. Ennek a lényegében verseny nélküli közbeszerzési tendernek tudható be, hogy például az elmúlt év utolsó negyedében a pályázatot kiíró Nemzeti Kommunikációs Hivatal egy-egy szolgáltatás kapcsán megbecsült közbeszerzési érték rendre meg is egyezett az egyetlen pályázó konzorcium ajánlati árával.
A „jog, marketing, tanácsadás, munkaerő-felvétel, nyomtatás és biztonság” címszavakkal jelölt üzleti szolgáltatásokra 22,05 milliárd forintot költött el a Nemzeti Kommunikációs Hivatal.
A hirdetmény 45 pályázati tételét szemlézve a legnagyobb összeget az „Európa jövőjét érintő nemzetközi és hazai színtéren történő kormányzati kommunikációval”, valamint „az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel” kapcsolatos feladatok ellátására fordítottak: október 26-án 3,543 milliárd, november 24-én 1,417 milliárd, december 13-án pedig 7,874 milliárd forintos megbízásról szóló szerződést írtak alá a konzorciumot alkotó két nyertes cég képviselőjével. Ez a három kontraktus önmagában több mint 12,8 milliárd forint volt, és mint korábban említettük, ezeknél is a tender kiírója által becsült értékkel forintra megegyező ajánlatot tett az egyetlen pályázó.
A minisztériumoktól a jövő évi atlétikai vb-ig
A Miniszterelnöki Kabinetiroda „komplex stratégiai kommunikációs” feladataira december 23-án külön is kötöttek szerződést 94,5 millió forint értékben, míg a Miniszterelnökség számára 204 millió forintról írtak alá szerződést október 19-én „komplex kommunikációs és médiaügynökségi feladatok” ellátására.
Viszonylag magas összegért, 1,858 milliárdért vállalták Balásy cégei az Államadósság-kezelő Központ számára az „állampapírok értékesítését támogató komplex kommunikációs feladatok” ellátását az októberben aláírt szerződés alapján.
207,3 millióért látják el a Tokaj Borvidék Fejlődéséért Nonprofit Kft. részére a kommunikációs ügynökségi, rendezvényszervezési feladatokat.
De néhány egyetem is ki tudott gazdálkodni kommunikációs feladatokra pénzt: a Színház és Filmművészeti Egyetem például 63,5 milliót, a Károli Gáspár Református Egyetem 27,2 milliót, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem 150 milliót, míg az ELTE 90 milliót.
A Magyar Fejlesztési Bank 61,7 milliót költ weboldalfejlesztésre, további 408,7 milliót költenek filmgyártásra, valamint kreatív és médiaügynökségi feladatokra.
Az Aktív és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ Nonprofit Kft. kommunikációs és rendezvényszervezési feladataira november elején 500 millió forintos összértékű szerződést kötöttek.
A 2023-as atlétikai világbajnoksághoz kapcsolódóan viszont „potom” 16,2 millióért fognak arculatot tervezni a szervező nonprofit társaságnak.
A Demeter Szilárd igazgatósági elnök által irányított Petőfi Ügynökség Nonprofit Zrt. számára végzett komplex kommunikációs és gyártási feladatokra 772 millió forintot költenek.
A NAV számára a kommunikációs feladatok mellett filmgyártásra történt megrendelés 50 millió forint értékben.
A Büntetés-végrehajtás Országos Parancsnoksága előrelátó módon toborzási tevékenységet folytat, az ehhez kapcsolódó kommunikációs és médiaügynökségi feladatok 60 millió forintba kerülnek az adófizetőknek.
(Borítókép: Gorondy-Novák Edit / Index)