Óriásberuházás a Volánbusznál, amiből Budapest profitál a legnagyobbat

275660546 343153414500405 7659081955820585514 n
2022.03.11. 13:52
Idén a Volánbusz Zrt. flottája 164 darab új, sűrített földgázzal (CNG) üzemelő autóbusszal bővül. Ezekből 75 darab a fővárosi agglomerációban közlekedik majd várhatóan nyár végétől, Szegeden 10, Szolnokon 40, Zalaegerszegen 39 áll majd forgalomba az elővárosokban – jelentették be a társaság sajtótájékoztatóján, Budapesten.

Mager Andrea, a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter kiemelte: modern közlekedési vállalat nem képzelhető el környezetbarát, energiatakarékos eszközök nélkül, 

az egyik legnagyobb kihívás a közlekedés számára az energiafogyasztás mérséklése, a klímavédelmi követelményeknek való megfelelés.

Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár, országgyűlési képviselő, a 3-as számú választókörzet fideszes jelöltje hangsúlyozta, hogy a kormányzati forrásból beszerzett 75 új CNG-busz hetente 300 ezer utast szállít majd Budapesten és az agglomerációban. Ezek a buszok a kékbuszos budapesti flotta részei lesznek, a BKK hálózatában közlekednek idén nyártól. 

Ezzel, valamint a korábban beszerzett 40 darab elektromos Mercedes busszal kizárólag környezetbarát, alternatív hajtásrendszerű szólóbuszok fognak közlekedni a fővárosi agglomerációban – emelte ki Fürjes Balázs. Majd hozzátette: 

A város a budapestiek otthona és a nemzet fővárosa. Az egyetlen magyar világváros. Magyarországot Budapest tudja elmesélni a nagyvilágnak, Budapest teszi fel a világtérképre. Sikeres Budapest nélkül nincs sikeres Magyarország. Ezért minden vidéki politikus vagy nagy tudású bankelnök, aki Budapest-ellenes hangulatot szít, aki Budapest ellen beszél, aki kisebb és kevesebb Budapestet akar, valójában Magyarországot akarja gyengíteni. 

Fürjes Balázs kiemelte, hogy az Orbán-kormány Budapest pártján áll, és építi a várost, mert az a célja, hogy Budapest jó otthona legyen a budapestieknek, és büszke fővárosa nemzetének. Az államtitkár idézte Orbán Viktor miniszterelnöknek a 2022-es gazdasági évnyitón elmondott szavait: 

Mindegy, hogy érzelmileg hogyan gondolkodunk a Budapest–vidék különbségről és ellentétről, nekünk egy gloire, egy ragyogás, egy fantasztikus, egy kiemelkedő, egy mindenkinél szebb, egy lenyűgöző, nagy nemzeti fővárosra van szükségünk. Utána következik csak az, amit úgy hívunk, hogy a vidék és a Budapest közötti különbségnek a csökkentése.

Fürjes Balázs hozzátette: amikor a kormány Budapestet fejleszti, akkor gyakorlatias megoldásokra törekszik a budapestiek érdekében, ezért egyszerű, működő, hétköznapi megoldásokat keres, mert az a célja, hogy Budapest legyen lakosságbarát és felhasználóbarát város.

Hozzátette: 

a kormány elfogadja a szakmai konszenzust: Budapest fejlesztésének legfontosabb területe a közlekedés.

Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár szerint a közlekedés érinti a legtöbb budapestit, mindenki életére hatással van, és ehhez szükséges a legtöbb közösségi erőforrás és munka, illetve a közeledés gyakorolja a legnagyobb hatást a környezetre és a városi közérzetre.

A kormány közlekedési céljairól szólva azt mondta:

Mindenki gyorsabban és kényelmesebben érjen célba, legyen kevesebb a dugó és tisztább a levegő. E célok elérésében kulcseszköz a budapesti és agglomerációs járműpark fejlesztése. 

Fürjes Balázs emlékeztetett: 12 év alatt kormányzati támogatással 1100 járművel frissült a fővárosi közlekedés járműparkja. 73 villamossal, 74 metrószerelvénnyel, 57 trolibusszal, 900-nál is több autóbusszal, illetve 103 db korszerű motorvonattal a MÁV elővárosi vonalaira. Mint mondta: megépült az M4-es metró, és folyamatban van az M3-as metró felújítása is, amelyhez 200 milliárd forint támogatást biztosít a kormány a BKV-nak 2020 és 2023 között. Felújították, illetve meghosszabbították az 1-es és a 3-as villamosvonalakat, elkészült a budai fonódó villamoshálózat, amelynek már tervezik a II. ütemét.

(Borítókép: Fürjes Balázs / Facebook)