Gyermekenként ötezer forintnál is többet költenek a családok húsvéti ajándékra
A Régió Játékkereskedelmi Kft. április elején végzett kutatásában 3789 fő, 14 év alatti gyermeket nevelő szülő, nagyszülő vett részt. Megállapították, hogy a szülőktől és nagyszülőktől a legtöbb gyermek édességet, játékot vagy mesekönyvet kap.
A megkérdezett családok negyven százaléka a hagyományos bolti vásárlás mellett online is választ ajándékot, míg 25 százalékuk csak a játékboltokban, húsz százalékuk pedig kizárólag hipermarketben vásárol az ünnepre.
Gyaraki Dávid, a teljesen magyar tulajdonban lévő vállalat marketingvezetője kifejtette: a játékpiacon a kiemelt húsvéti időszakban a vásárlások összértéke egy-két hét alatt az éves forgalom hat százalékát teszi ki a fizikai és öt százalékát az online áruházaikban. A legnagyobb forgalom az ünnep előtti utolsó napokban tapasztalható: ilyenkor az online vásárló átlagosan bruttó 11 500 forintot, a boltba betérő pedig átlagosan bruttó 8170 forintot költ el.
A vállalat országszerte már 43 játékbolttal rendelkezik, 25 százalékos részesedésével piacvezető a hagyományos játékok magyar piacán. A cég alkalmazottainak száma több mint ötszáz, 2021-ben az árbevételük több mint 16 milliárd forint volt, ez pedig 14 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest.
(Borítókép: Jens Schlueter / Getty Images)